PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 2 | nr 1020 Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem - wybrane zagadnienia przedsiębiorczości | 62--74
Tytuł artykułu

Proponowane kierunki modyfikacji wybranych metod analizy strategicznej na potrzeby małych przedsiębiorstw

Autorzy
Warianty tytułu
Suggested Ways of Modifying Some Selected Methods of Strategic Analysis for Small Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Analiza strategiczna to formułowanie i implementacja strategii oraz narzędzia analizy strategicznej pozwalające przedsiębiorstwu właściwie ocenić swoje możliwości i dostosować do nich plany swojego rozwoju. Celem artykułu było zaprojektowanie kierunków modyfikacji klasycznych metod analizy strategii (analiza SWOT, analiza SPACE, Metody portfelowe), tak aby pełniej odpowiadały specyfice małych przedsiębiorstw.
EN
The article considers the usefulness of strategic analysis for a strategy formulation process. It also includes modifications of classical strategic analysis methods so that they would apply to small enterprises.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Barcz M., Błędy w budowaniu strategii firmy, "Manager" 2003 nr 1.
  • Faulkner D., Bowman C., Strategie konkurencji, Felberg Sja, Warszawa 1999.
  • Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2000.
  • Grudzewski W.M., Karst A., Zastosowanie metody SWOT w ocenie strategii, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 1999 nr 5.
  • Hrebiniak L.G., Joyce W.F., Implementing Strategy, Macmillan Publishing Company, New York 1984.
  • Kreikebaum H., Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 1996.
  • Krupski R., Metody i organizacja planowania strategicznego w przedsiębiorstwie, Ossolineum. Wrocław 1993.
  • Penc-Pietrzak I., Analiza strategiczna w zarządzaniu firmą. Koncepcja i stosowanie, C.H. Beck, Warszawa 2003.
  • Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  • Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994.
  • Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 1999-2000. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2002.
  • Upton N., Felan J.T., Teal E.J., Strategic and Business Planning Practices of Fast Growing Family Firms, "Journal of Small Business Management" 2001 nr 39.
  • Zarządzanie strategiczne - koncepcje, metody, red. R. Krupski, AE, Wrocław 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000126628436

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.