PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 3 | 3--15
Tytuł artykułu

Teorie zmian w świetle modelu zarządzania zmianami van de Vena i Poole'a

Warianty tytułu
Van de Ven and Poole's model of change
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zamierzeniem niniejszego artykułu są scharakteryzowanie i analiza współczesnych, znanych i cenionych teorii zmian organizacyjnych w nauce o zarządzaniu bazujące na dosyć powszechnie znanym modelu zarządzania zmianami Van de Vena i Poole 'a. Model Van de Vana i Poole'a będzie wspólną bazą dla analizy porównawczej różnych teorii zmian o różne, nieraz złożone mechanizmy zmieniania. (abstrakt oryginalny)
EN
The intention of this paper is to characterize and analyze the contemporary, well-known and appreciated theories of change in management science based on a quite generally known Van de Ven and Poole's model of change. The model of Van de Vena and Poole may be a common basis for comparative analysis of different theories of change with different and quite often very complex mechanism of change.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
3--15
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Argyris C., Schon D.A. (1978), Organizational Learning, Addison Wesley.
  • Barret D. (1995), The TQM Paradigm, Key Ideas That Make It Work, Productivity Press, Portland (Oregon).
  • Boeker W. (1989), Strategic Change: the Effects of Founding and History, „Academy of Management Journal" (1), pp. 490.
  • Brilman J. (2002), Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • Chabiera J., Doroszewicz S., Zbierzchowska A. (2000), Zarządzanie jakością, Wydawnictwo Centrum Informacji Menedżerskiej, Warszawa.
  • Cygler J. (2002), Alianse strategiczne, Difm, Warszawa.
  • Durlik I. (2002), Reengineering i technologia informatyczna w restrukturyzacji procesów gospodarczych, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Fundacja Książka Naukowo-Tech-niczna, Warszawa.
  • Garrette B., Dussage P. (1996), Strategia aliansów na rynku, Poltext, Warszawa.
  • Greenwood R., Hinings C.R. (1996), Understanding Radical Organizational Change - Bringing together the Old and New Institutionalisation, „Academy of Management Review", Vol. 21(4), pp. 1022-1054.
  • Hammer M. (1990), Reengineering Work - don't Automate, Obliterate, „Havard Business Review", Vol. July/August, pp. 104-112.
  • Hannan M.T., Freeman J. (1984), Structural Inertia and Organizational Change, „American Sociological Review", Vol. 49, pp. 149-164.
  • Kozyra B. (2003), Fuzje i przejęcia jako wyniki aliansów strategicznych, praca doktorska w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego.
  • Koźmiński A., Obłój K. (1989), Zarys teorii równowagi organizacyjnej, PWE, Warszawa.
  • Kuc B.R. (2000), Zarządzanie doskonale, Wydawnictwo PTM, Warszawa 2000. Manganelli R.L., Klein M.M. (1998), Reengineering, PWE, Warszawa.
  • Meyer A.D., Brooks G.R., Goes J.B. (l 990), Environmental Jolts and Industry Revolutions - Organizational Responses to Discontinuous Change, „Strategic Management Journal", Vol. 1(10), pp. 93-110.
  • Nguyen. H.T., Waćkowski K. (2004e), Zmiana organizacyjna w przedsiębiorstwie pod wpływem technologii informacyjnej (przykład z Wietnamu), Politechnika Świętokrzyska, Zeszyt naukowy „Nauki ekonomiczne", nr 33.
  • Nguyen H.T. (2002), Procesy zarządzania jakością w sektorze finansowym, praca magisterska w Wyższej Szkole Zarządzania i Marketingu, Katedra Zarządzania.
  • Romanowska M. (1997), Alianse strategiczne przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Senge P.M. (1992), Building Learning Organization, „Journal of Quality and Participation", March/ 92.
  • Stinchcombe A.S. (1965), Social Structure and Organization, [w:] March J.G., Handbook of Organizations, Chicago, Rand McNally.
  • Suszyński C. (1999), Restrukturyzacja przedsiębiorstw - proces zarządzania zmianami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999.
  • Van de Ven A.H., Poole M.S. (1995), Explaining Development and Change in Organization, „Academy of Management Review", Vol. 20(3), pp. 510-540.
  • Zarębska A. (2002), Zmiany organizacyjne w przedsiębiorstwie, teoria i praktyka, Wydawnictwo DIFFIN, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000126814963

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.