PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1137 Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce | 114--120
Tytuł artykułu

Wnioskowanie na podstawie wyników analizy SWOT

Warianty tytułu
Interpreting the Outcomes of SWOT Analysis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono metodykę przeprowadzania analizy SWOT. Omówiono interpretację poszczególnych wymiarów i wyników analizy SWOT.
EN
The main topic of the paper was the problem of interpreting SWOT analysis outcomes. After describing methods of conducting the analysis, the author focuses on the problem of SWOT analysis interpretation in terms of nine-field matrix of strategic moves of a company. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • [ l ] Almanach - praktyczny przewodnik, Warszawa, wiosna 2001.
  • [2] Almanach spółek giełdowych, „Parkiet" 2000.
  • [3] BeiersdorfAG SWOT Analysis, „Datamonitor" December 2005.
  • [4] Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1999.
  • [5] Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody, AE, Wrocław 1999.
  • [6] Learned E.P., Christensen C.R., Andrews K.R., Guth W.D., Business Policy: Text and Cases, Irwin, Homewood 1965.
  • [7] Lin H. Y, Hsu P. Y., Competitive Analysis of Taiwan's Information Industry, „Journal of American Academy of Business" March 2006.
  • [8] Lynch R., Corporate Strategy, Prentice Hall, Harlow 2000.
  • [9] Moser H.C., How to SWOT Southeast Asia, „Manufacturing Engineering" January 2006.
  • [10] Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwale] przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 1998.
  • [l1] Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2003.
  • [12] Rokita J., Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2005.
  • [13] Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 2000.
  • [ 14] Sumitomo Mitsui Banking Corporation SWOT Analysis, „Datamonitor" December 2005.
  • [15] Thompson A.A., Strickland A.J., Strategic Management. Concepts and Cases, Irwin/McGraw-Hill, New York 2001.
  • [16] Weihrich H., The TOWS Matrix. A Tool for Situational Analysis, „Long Range Planning" 1982 nr2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000127173973

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.