PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 24 | nr 973 Problemy teorii i praktyki marketingu | 76--83
Tytuł artykułu

Koszty a decyzje cenowe w przedsiębiorstwie

Warianty tytułu
Costs Vs. Price Decisions in a Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest prezentacja kilku różnych możliwości podziału kosztów stosowanych w procesie podejmowania decyzji cenowych wraz z analizą ich przydatności w różnych sytuacjach rynkowych, w jakich może się znajdować przedsiębiorstwo.
EN
The aim of the article is to present a few different options of dividing the costs used in processes of making price decisions. The distinction between fixed and variable costs as well as direct and indirect costs has been discussed and the problem of costs influence in the process of making price decisions in various market situations in which a company may be has been presented.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Drury C.: Rachunek kosztów. Warszawa: PWN 1995.
  • Guetta M.: Prix. De la maîtrise des prix a la maîtrise des carts. Paris: Unibert Gestion 1992.
  • Hirschleifer J., Glazer A.: Price Theory and Applications. Englewood Cliffc-New York: Prentice Hall 1992.
  • Monroe K.: Pricing. Making Profitable Decision. New York: McGraw-Hill 1990.
  • Nowak E.: Analiza progu rentowności w warunkach decyzyjnych. "Wrocławski Biuletyn Gospodarczy" 1995 nr 12.
  • Niestrój R.: Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 1996.
  • Rachunek kosztów. Element rachunkowości zarządczej. Pod red. D. Sołtys. Wrocław: Wydawnictwo AE 2000.
  • Udell J., Laczniak G.: Marketing in an Age of Change. New York: John Wiley and Sons 1981.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000127673503

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.