PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1147 Problemy regionalne i globalne we współczesnej gospodarce światowej | 227--234
Tytuł artykułu

Promocja polskich towarów zgodnie z przepisami prawa wspólnotowego

Warianty tytułu
The Promotion of Polish Products According to the Common Law
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono ogólne zasady promocji towarów przemysłowych i rolno-spożywczych. Omówiono politykę rolną Unii Europejskiej i jej działania dotyczące produktów rolno-spożywczych.
EN
After joining the European Union some Polish programes promoting Polish products had to be changed in order to adjust to European regulations. Programes that use public help have to be opened for producers and products from all European countries. The protection of original, high quality food products, made with traditional methods is in Europe very important and popular. The European Union has created system to protect and promote food products: Protected Designation of Origin, Protected Geographical Indication and Traditional Speciality Guaranteed. This system helps to protect product names from imitation and gives the consumer information about the best food and specific character of the product. In Poland there is a lot of traditional food products that are worth to register. They can become popular beyond national border and also can help to promote regions where they come from. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • [1] Gontarz J., Smaki regionów, „Businessman" 2003, nr 11 (152).
  • [2] Grzeszak A., Jedzmy nasze?, „Polityka" 2004, nr 18 (2450).
  • [3] Promocja krajowych towarów przemysłowych i rolno-spożywczych w świetle prawa wspólnotowego. Analiza, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej, Warszawa 2004.
  • [4] Pietrzak M., Już nie Dobre, bo polskie, „Businessman" 2004, nr 2 (155).
  • [5] Promocja krajowych towarów przemysłowych i rolno-spożywczych w świetle prawa wspólnotowego. Analiza, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej, Warszawa 2004.
  • [6] Rozporządzenie Rady (EWG) nr 2081/92 z dnia 14 lipca 1992 r., w sprawie ochrony oznaczeń geograficznych i nazw pochodzenia produktów rolnych i środków spożywczych.
  • [7] Rozporządzenie Rady (EWG) nr 2082/92 z dnia 14 lipca 1992 r., w sprawie świadectw o szczególnym charakterze dla produktów rolnych i środków spożywczych.
  • [8] Rozporządzenie Rady (WE) nr 2826/2000 z dnia 19 grudnia 2000 r. w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych na rynku wewnętrznym.
  • [9] Rozporządzenie Rady (WE) nr 2702/2000 z 19 czerwca 2000 r. w sprawie działań promocyjnych i informacyjnych dotyczących produktów rolnych w państwach trzecich.
  • [10] Rozporządzeniu Komisji (WE) nr 2879/2000 z 28 grudnia 2000 r. ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania Rozporządzenia Rady (WE) nr 2702/2000 dotyczącego działań promocyjnych i informacyjnych dla produktów rolnych w państwach trzecich.
  • [11] Ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o rejestracji i ochronie nazw i oznaczeń produktów rolnych i środków spożywczych oraz produktach tradycyjnych, (DzU 2005 nr 10, póz. 68).
  • Źródła internetowe
  • Agencja Rynku Rolnego: www.arr.gov.pl
  • Konkurs „Teraz Polska": www.terazpolska.pl
  • Magazyn „Polityka": www.polityka.pl
  • Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi: www.minrol.gov.pl
  • Państwowa Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości: www.parp.gov.pl
  • Portal Unii Europejskiej: www.europa.eu.int
  • Wielkopolska Fundacja Żywnościowa: www.food.org.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000128558550

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.