Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W niniejszym artykule przedstawione zostaną wyniki badań związków zachodzących pomiędzy praktyką zarządzania wiedzą a działalnością innowacyjną przedsiębiorstwa. Celem tych badań było dostarczenie empirycznych dowodów, potwierdzających wpływ zarządzania wiedzą na funkcjonowanie przedsiębiorstwa, w szczególności zaś na poziom jego innowacyjności. Badania przeprowadzone zostały w 2006 r. i objęły grupę 51 przedsiębiorstw w tym 29 – przedsiębiorstw przetwórstwa przemysłowego, 4 – transportu, 2 – łączności, 5 – budownictwa, 3 – pośrednictwa finansowego i 8 – handel.
Twórcy
autor
Bibliografia
- ARORA R., Product Positioning Using Conjoint Analysis, "Journal of Product & Brand Management" 2006/15/5.
- BŁASZCZUK A., BRDULAK J., GUZIK M., PAWLUCZUK A., Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach, SGH, Warszawa 2004.
- BRZEZIŃSKI M. (red.), Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, Difin, Warszawa 2001.
- DARROCH J., Developing a Measure of Knowledge Management Behaviors and Practices, "Journal of Knowledge Management" 2003/5.
- DARROCH J., Knowledge Management, Innovation and Firm Performance, "Journal of Knowledge Management" 2005/3.
- DOYLE P., Innovate or Die, "Marketing Business" 1998/12-1;
- A. JOHNE, Successful Market Innovation, "European Journal of Innovation Management" 1999/2/1.
- GRUDZEWSKI W.M., HEJDUK I.K., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Difin, Warszawa 2002.
- IBRAHIM E., GILL J., A positioning Strategy for a Tourist Destination Based on Analysis of Cos-turners' Perceptions and Satisfactions, "Marketing Intelligence & Planning" 2005/23/2.
- MURRAY P., MYERS A., The Facts About Knowledge. Special Report, "Information Strategy" 1997/11.
- NOGALSKI B., KOWALCZYK A., Koncepcja zarządzania wiedzą, [w:] Z. OLESIŃSKI, A. SZPLIT (red.), Przedsiębiorstwo i region w zjednoczonej Europie, Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, Kielce 2004.
- NONAKA L, TAKEUCHI H., Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa 2001.
- PERECHUDA K., Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym. Wizualizacja i kompozycja, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2005.
- VAZQUEZ R., SANTOS M.L., ALVAREZ L.I., Market Orientation, Innovation and Competitive Strategies in Industrial Firms, "Journal of Strategic Marketing" 2001/9.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000129825962