PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1121 Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą | 209--225
Tytuł artykułu

Technologia informacyjno - komunikacyjna w zarządzaniu wiedzą niejawną w organizacji

Autorzy
Warianty tytułu
Information and Communication Technology in Tacit Knowledge Management in an Organisation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wiedza niejawna jest wiedzą wykorzystywaną w codziennym działaniu, istnieje tylko w umyśle ludzi, którzy ją mają, jest wytworzona w wyniku doświadczeń i nie w pełni uświadomiona, ujawnia się przez umiejętne działanie. Przedstawiono identyfikację metodologiczni – poznawczą technologii informacyjno – komunikacyjnych i rozwiązań informatycznych możliwości do wykorzystania w zarządzaniu wiedzą niejawną organizacji.
EN
The article aims at presenting selected issues that are related to the application of Information and communication technologies in tacit knowledge management. First, nature of tacit knowledge and its management is presented. Subsequent parts characterise Information technology tools that support searching for knowledge and its sources, and knowledge codifying, publishing and sharing. The article is concluded by pointing out that corporate portals are a platform that integrates information technology tools that support tacit knowledge management. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Banerjee R., A Fool with a Tool Is Still a Fool, [w:] Knowledge Management Tools and Techniques: Practitioners and Experts Evaluate Knowledge Management Solutions, red. M. Rao, Butterworth-Heinemann 2005.
  • Castells M., Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, przeł. T. Hornowski, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2003.
  • Collins H., Enterprise Knowledge Portals, Hardcover 2003.
  • Dalkir K., Knowledge Management in Theory and Practice, Elsevier Butterworth-Heinemann, Oxford 2005.
  • Firestone J.M., Enterprise Information Portals and Knowledge Management, Burlington, MA: KMCI Press/Butterworth-Heinemann 2003.
  • Gołuchowski J., Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą w organizacji, AE, Katowice 2005.
  • McElroy M.W., Second-Generation of KM, Knowledge Management, October 1999.
  • Nahotko M., Metadane dla czasopism elektronicznych, "EBIB" 2001 1(19).
  • Nonaka I., Takeuchi H., The Knowledge Creating Company, How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation, Oxford University Press, New York, Oxford 1995.
  • Rao M., Knowledge Management Tools and Techniques: Practitioners and Experts Evaluate Knowledge Management Solutions, Butterworth-Heinemann 2005.
  • Stefanowicz B., Informacja, SGH, Warszawa 2004.
  • Subieta K., Projekt ICONS. System inteligentnego zarządzania treścią, Instytut Podstaw Informatyki PAN, Warszawa 2002.
  • Szaban J., Miękkie zarządzanie. Ze współczesnych problemów zarządzania ludźmi, Wydawnictwo WSPiZ, Warszawa 2003.
  • Terra J.C., Gordon C., Realizing the Promise of Corporate Portals. Leveraging Knowledge for Business Success, Butterworth-Heinemann 2002.
  • Wigg K., Knowledge Management Foundations, TX: Schema Press, 1993.
  • Woods E., Collaboration Software: Evolution and Revolution, [w:] Knowledge Management Tools and Techniques: Practitioners and Experts Evaluate Knowledge Management Solutions, red. M. Rao, Butterworth-Heinemann 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000130481464

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.