Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zaprezentowano znaczenie kreatywnego myślenia i pozytywnych emocji dla innowacyjności firm. Omówiono cechy charakterystyczne dla procesu twórczego. Przedstawiono trudności z wprowadzeniem w życie nowatorskich rozwiązań związane z wieloma czynnikami występującymi w sytuacji pracy oraz teoretyczny model wpływu cech podmiotu na jego innowacyjność.
Twórcy
autor
Bibliografia
- 1. A. Czerw, „Analiza struktury optymizmu", „Czasopismo Psychologiczne", tom 7, nr 1/2001, s. 25-31.
- 2. E. Nęcka, „Psychologia twórczości", Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2001, s. 26.
- 3. E. Nęcka, op. cit.; A. Strzałecki, „Psychologiczne wymiary efektywności funkcjonowania polskich menedżerów w warunkach transformacji ustrojowej" [w:] A. Tokarz (red.), „W poszukiwaniu zastosowań psychologii twórczości", Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005, s. 31-50.
- 4. T. Proctor, „Twórcze rozwiązywanie problemów", Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
- 5. M. Seligman, „Optymizmu można się nauczyć", Media Rodzina, Poznań 1993.
- 6. A. Tokarz, „Emocje i ich stymulatory w przebiegu procesu twórczego" [w:] A. Tokarz (red.) „Stymulatory i inhibitory aktywności twórczej", SAWW, Poznań 1991, s. 96-110;
- A. Isen, „Pozytywny afekt a podejmowanie decyzji" [w:] M. Lewis, J.M. Haviland-Jones (red.), „Psychologia emocji", Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005, s. 527-549.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000131054622