PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1143 Gospodarka - przestrzeń - rozwój | 154--163
Tytuł artykułu

Wizerunek miasta Wrocławia i Dolnego Śląska w mediach publicznych i prywatnych Saksonii - wybrane problemy

Warianty tytułu
The Image of Wroclaw and Lower Silesia in the Public and Private Media of Saxony - Chosen Problems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule ukazano, jaki wizerunek mają miasto Wrocław i Dolny Śląsk w środkach masowego przekazu Saksonii. Przedstawiono charakterystykę miasta i regionu. Dokonano oceny podejmowanych sytuacji i działań na rzecz tworzenia w Saksonii korzystnego wizerunku miasta Wrocławia i Dolnego Śląska w latach 1990-2005.
EN
The article shows the image of Wroclaw and Lower Silesia in the bordening region of the former West Germany-Saxony. The author assumes that the image is basically created by the public and private media, it evolves and it is a result of an ongoing process, but it is not a final product of it et, so it will be still changing. The author chose Saxony for his study because the informations, and because of the fact that this region borders on Lower Silesia. Both regions: Saxony and Lower Silesia officially co-operate with each other in many different spheres. In the cooperation there are a lot of common and separate steps raised by each of the areas both in regional and European scale. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Adamczuk F., Image euroregionu Nysa, jego percepcja i akceptacja, [w:] Planowanie przestrzeni a rozwój regionalny - współpraca przygraniczna, Wyd. Centrum Samorządu Lokalnego, Jelenia Góra 1994.
  • Adamczuk F., Problemy budowy wizerunku Euroregionu "Nysa" w świetle badań ankietowych, [w:] Gospodarka regionalna w teorii i praktyce, red. D. Strahl, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 979, AE, Wrocław 2003.
  • Altkorn L., Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, AE, Kraków 2002.
  • Czerwiński J., Wrocław - Śląska metropolia nad Odrą, Wyd. GeoCenter International, Warszawa 1993.
  • Czornik M., Promocja miasta, AE, Katowice 2000.
  • Czornik M., Tworzenie produktu miasta, [w:] Zarządzanie strategiczne rozwojem lokalnym i regionalnym, red. A. Klasik, F. Kuźnik, AE, Katowice 2001.
  • Davies N., Moorhouese R., Mikrokosmos - portret miasta środkowoeuropejskiego, Wyd. Znak, Kraków 2002.
  • Jakubów L., Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa istotnym elementem jego rozwoju, [w:] Strategia marketingowa w procesach zmian, red. A. Styś, Wyd. WSZ "Edukacja", Wrocław 2003.
  • Klasik A., Strategie regionalne. Formułowanie i wprowadzanie w życie, AE, Katowice 2002.
  • Langer W., Zarządzanie marketingowe miastem, [w:] Zarządzanie strategiczne rozwojem lokalnym i regionalnym, red. A. Klasik, F. Kuźnik, AE, Katowice 2001.
  • Marketingowa strategia rozwoju przestrzeni, red. M. Obrębalski, AE, Wrocław 1998.
  • Michałowski L., Turystyka i sposoby promocji miasta, „Studia Regionalne i Lokalne" nr 4(14), Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa 2003.
  • Misiło P., Jak promować małe ojczyzny, "Gazeta Samorządu i Administracji" 2003, nr 25.
  • Polityka budowy regionu konkurencyjnego, red. M. Klamut, AE, Wrocław 2000.
  • Proniewicz J., Wizerunek doceniony, "Samorząd Miejski" 2002, nr 1.
  • Witkowski K., Marketing w budowaniu wartości regionu, "Samorząd Terytorialny" 2003, nr 1-2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000131800643

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.