PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 5 | 47--57
Tytuł artykułu

Menedżer jako facylitator

Warianty tytułu
The Manager as a Facilitator
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule autor podejmuje próbę opisu roli menedżera-facylitatora w kontekście jego funkcjonowania we współczesnej organizacji. Odwołując się do jednej z ważniejszych potrzeb "rozwoju osobistego i profesjonalnego", występującej powszechnie wśród pracowników, pokazuje wszechstronną przydatność profesjonalnego facylitatora wspierającego ich rozwój. Omawiane w artykule tezy są dobrze udokumentowane w świetle cytowanych badań naukowych, których szczegółowe opisy możemy znaleźć w bogatym przeglądzie literatury naukowej. (abstrakt oryginalny)
EN
In the following article, the author attempts to describe the role of the manager-facilitator in the context of contemporary organizations. Basing arguments on one of the most important needs commonly found among employees-i.e. "personal and professional development"—the author illustrates the universal usefulness of a professional facilitator in supporting development. Premises discussed in the article are well documented in light of cited scientific research whose detailed descriptions may be found in the wealth of scientific literature. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
47--57
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Allen J. (1996), How to be better of motivating people, Kogan Page, London.
  • Argyris C., Schon D. (1978), Organizational Learning: A theory of action perspective, Reading, Addison Wesley, Mass.
  • Briggs K.C., Myers I.E. (1977), Myers-Briggs Type Indicator, Consulting Psychologists Press, Palo Alto, CA.
  • Couprie D. (1998), The Art of Team Building, Software Engineering Research Network, University of Calgary.
  • Denny R. (1999), Motywowanie do zwycięstwa, czyli jak działać efektywniej. Sprawdzone techniki, IFC Press, Warszawa.
  • Garratt R. (1987), The learning Organization, Fontana, London.
  • Geyer P. (2003), Teaching Teams about Type [@]ww.petergeyer.com.au/library/Teaching Teams.pdf.
  • Halprin L., Burns J. (1974), Taking Part: A Workshop Approach to Collective Creativity, MIT Press, Cambridge, Mass.
  • Handy R. (1985), Gods of Management, Pan Books, London.
  • Handy R. (1999), Understanding Organizations, Penguin Books, London.
  • Heron J. (1990), Helping the Client: A creative practical guide, Sage, London.
  • Heron J. (1993), Group Facilitation: Theories and Models for Practice, Kogan Page, London.
  • Heron J. (2002), The Complete Facilitator's Handbook, Kogan Page, London.
  • Hirsh S.K. (1992), Introduction to Type and Teams, Consulting Psychologists Press, Palo Alto, CA.
  • Little R. (2001), The Role of the Facilitator. Critical Readings, Impact Dtg. and St.Martin* s College of Lancaster University, UK.
  • Mądry J., Niemczyk A., Szczepanik R. (2005), Polska Mapa Motywacji- Wyniki Badania, „Personel i Zarządzanie", nr 3.
  • Rogers C., Freiberg H J. (1993), Freedom to Learn, Merrill, New York.
  • Schon D.A. (1983), The Reflective Practicioner: How Professional think in action. 'Kasie Books, New York.
  • Thiagarajan S. (1998), The secrets of successful facilitators. Materials from workshop by Thiagi Inc., Bloomington, Indiana.
  • Thiagarajan S., Thiagarajan R. (1999), Facilitator's Toolkit, Bloomington, Indiana: Workshops by Thiagi.
  • Widerman R.M. (2003), Project Teamwork, Personality Profiles and the Population at Large: Do we have enough of the right kind of people?, AEW Services, Vancouver, BC.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000132988623

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.