PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1080 Rachunkowość zarządcza i controlling a strategie przedsiębiorstw i instytucji | 422--437
Tytuł artykułu

Rola szkoleń w strategicznej karcie wyników, czyli szkolenia jako narzędzie komunikacji wewnętrznej

Autorzy
Warianty tytułu
The Role of Trainings in the Balanced Scorecard or Trainings as a Tool for Internal Communication
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Szkolenia są narzędziem szybkiego uzupełniania braków w umiejętnościach i wiedzy, koniecznym do sprawnego funkcjonowania firmy. Autor, poprzez odwołanie się do konkretnego przykładu z polskiej rzeczywistości gospodarczej, podkreślił rolę szkoleń w koncepcji strategicznej karty wyników. Pokazał, że ujęcie szkoleń w tej karcie ma przede wszystkim funkcję komunikacyjną i służy głównemu celowi karty, czyli pozyskaniu akceptacji pracowników dla realizacji strategii.
EN
The Balance Scorecard as a tool for communicating strategy within the organization is a development on management by objectives. It is used for the purposes of communication between management and employees, and for making expectations concerning employees' input more comprehensible. The role of trainings in the BSC is defined as a way of providing lacking qualifications. The decision to incorporate trainings into the BŠ cannot however be explained in the "training gap" model - which is project matching economically rational means with goals. The example of attitude-change oriented trainings for employees of a traditional bank serving a retired clientele is used to show that management makes training decisions basing on the issue of internal communications, rather than by rationally assessing chances of success. The text at the same time shows that training theory has to take into account the variety of goals which trainings serve - despite the frequent opinion, that trainings are simply a tool for obtaining new qualifications. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Argyris Ch., On Organizational Learning, Blackwell, Cambridge Mass. 1992.
  • Armstrong M, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.
  • Becker B.E., Huselid A.M., Ulrich D., Karta zarządzania zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Drucker P.F., Myśli przewodnie Druckera, MT, Warszawa 2001.
  • Edvinsson L., Malone M.S., Kapital intelektualny, PWN, Warszawa 2001.
  • Kaplan R.S., Norton O.P., Strategiczna karta wyników. Praktyka, CIM, Warszawa 2001.
  • Kaplan R.S., Norton O.P., Strategiczna karta wyników, Artur Andersen/PWN, Warszawa 2002.
  • Kostera M., Zarządzanie personelem, PWE, Warszawa 2000.
  • Kotler Ph., Marketing, Prentice/Gebethner, Warszawa 1994.
  • Phillips J.J., Stone R.D., Pulliam Phillips P., Ocena efektywności w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Human Factor, Kraków 2003.
  • Rae L., Planowanie i projektowanie szkoleń, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Woźniak J., Szkolenia jako narzędzia rozwoju kadr, praca habilitacyjna w przygotowaniu do druku.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000133753363

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.