Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Autor wyjaśnia, że „new luxury” to zjawisko, które staje się bardzo istotne w analizach zachowań rynkowych i konsumenckich. Polega ono na dążeniu do posiadania dóbr, które niosą ze sobą dodatkową, niebagatelną cechę powodującą, że konsument czuje się dowartościowany kupując dane dobro, mimo że wydaje na nie znaczną kwotę pieniędzy. New luxury różni się jednak od tradycyjnego pojmowania luksusu jako snobizmu czy czegoś ekstremalnie ekskluzywnego, dostępnego jedynie dla wąskiej grupy elit. Zdaniem autora, nie chodzi o wyróżnienie się za wszelką cenę ani manifestację własnego statusu materialnego, ale o zaspokajanie racjonalnych potrzeb na wyższym poziomie świadomości. Artykuł traktuje o tym, jak kreowano przynależność wódki „Wyborowej Exquisite” do tej kategorii.
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000134650290