PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 1 | nr 1029 Problemy teorii i praktyki marketingu | 99--110
Tytuł artykułu

Marketing w praktyce polskich firm usługowych

Warianty tytułu
Marketing Practice of Polish Service Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Funkcja marketingowa powinna służyć osiąganiu celów przyjętych w strategii rozwoju przedsiębiorstw. W artykule przedstawiono próbę określenia i oceny zmian powstałych podmiotów działających w sferze usług w okresie transformacji polskiej gospodarki. Główne rezultaty z przeprowadzonych rozpoznań diagnostycznych zostały ukazane według złożonych kryteriów analizy empirycznej – cykl życia produktu i strategia rozwoju firmy.
EN
Herein we have presented selected research results of the marketing in Polish services companies carried out in 1993-1999. The actions and strategies implemented at each stage of the marketing process in the different types of firms are the subjects of the paper. The carried out analysis of some manifestations of marketing on the background of the product life cycle has demonstrated an essential relation between the structure of the market conditions which identify actions in aid of the offer the quality of the services and the actions within the scope of the price setting, the distributions and the promotion. The decisions and marketing activities were connected with fixed development of strategies of the chosen companies. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Białaszczyk U., Kujawiński J., Cykl życia usługi w działalności marketingowej przedsiębiorstw, "Marketing i Rynek" nr 4, 1994.
  • Białaszczyk U., Kujawiński J., Uwarunkowania działalności marketingowej w przedsiębiorstwach usługowych, "Wiadomości statystyczne" nr 10, 1993.
  • Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie eksportującym, red. A. Sznajder, PWN, Warszawa 1986.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing, PWN, Warszawa 1992.
  • Kujawiński J., Działania marketingowe a strategie rozwoju przedsiębiorstw usługowych, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 973, Wrocław 2003.
  • Kujawiński J., Przemiany w marketingowej praktyce firm usługowych a cykl życia produktu, [w:] Marketing. Przełom wieków, t. 2, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 863, AE, Wrocław 2000.
  • Kujawiński J., Uwarunkowania marketingu w polskich firmach usługowych w latach dziewięćdziesiątych, [w:] Zmiany w otoczeniu marketingowym podmiotów rynkowych w Polsce, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 844, AE, Wrocław 1999.
  • Zarządzanie marketingowe w sferze usług, red. A. Styś, AE, Wrocław 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000134796224

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.