PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 1 | nr 1029 Problemy teorii i praktyki marketingu | 133--137
Tytuł artykułu

Wykorzystanie badań marketingowych na potrzeby public relations w ujęciu modelowym

Warianty tytułu
The Use of Marketing Research for Public Relations from the Viewpoint of Communication Models
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono zakres i sposób wykorzystania badań marketingowych prowadzonych na potrzeby public relations opartych na różnych modelach komunikacyjnych. Posłużono się modelami public relations zaproponowanymi w 1984 r. Przez J.E. Gruniga i T. Hunta. Modele te nie tylko pokazują rozwój koncepcji public relations, ale pozwalają również na określenie, w jaki sposób public relations praktykowane jest obecnie.
EN
The measurement of public relations effects is a complex process which requires conducting marketing research. We can observe differences in public relations evaluation in different models of communication. To describe these differences we use four models of public relations proposed by J.E. Grunig and T. Hunt (publicity model, public information model, two-way asymmetrical model and two-way symmetrical model). We also make an attempt to analyse the situation in the field of marketing research used in public relations on Polish market. The analysis is carried out on the basis of questionnaire research. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Dozier D.M., Repper F.C., Evaluation of Public Relations Practoces, [w:] Excellence ….
  • Grunig J.E., Grunig L.A., Models of Public Relations and Communication, [w:] Excellence of Public Relations and Communication Management, Lawrence Erlbaum Associates Inc., Hillsdale 1992.
  • Grunig J.E., Hunt T., Managing Public Relations, Holt Rinehart and Winston, New York 1984.
  • Lindenmann W., Changing Minds. Using Research to Measure the Effectiveness of Public Relations Programs, "Quirk's Marketing Research" 1997, February, no. 229, http://www.quirks.com/resources/ArticleDetalis.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000134796271

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.