PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 3 | 3--10
Tytuł artykułu

Analiza wartości organizacyjnych

Autorzy
Warianty tytułu
The Analysis of Organisational Values
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest próba wskazania na możliwości analizowania wartości organizacyjnych. Wyjaśniono pojęcie „system wartości organizacyjnych" i przedstawiono etapy analizy wartości (w tym związki i zależności między różnymi wartościami). Systemy wartości mają wpływ na wyniki ekonomiczne i społeczne. Przyczyniają się do wzrostu zyskowności, produktywności, innowacyjności. Współczesne organizacje zorientowane na jakość ustalają systemy wartości, które są niezbędne dla realizacji misji i wizji. (abstrakt oryginalny)
EN
The article attempts to identify the possibilities of analyzing Organizational values. The author stresses the significance of the discussed issues, introduces basic definitions, clarifies a notion of a system of Organizational values, as well as presents stages of value analysis including relations and interdependencies. Clearly defined value systems exert influence in economic and social results of organization; they contribute to an increase in profitability, productivity and innovation. Modern quality oriented organizations determine value systems indispensable for implementation of their missions and visions. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
3--10
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • 1. Akaah l. R, Lund D., The Influence of Persona/ and Organizational Values on Marketing Professionals' Ethical Behavior, Journal of Business Ethics 1994, No. 6 (13), s. 417-430.
  • 2. Badovick G. J., Beatty S. E., Shared Organizational Values Measurement and Impact Upon Strategic Marketing Implementation, Journal of the Academy of Marketing Science 1987, No. 1 (15), s. 19.
  • 3. Baker W., Marker networks and corporate behavior, American Journal of Sociology 1990, No. 36,8.589-625.
  • 4. Barrett R., Liberating the Corporate Soul: Building a Visionary Organization, Boston 1998.
  • 5. Boss R. W., Trust and managerial problem solving Revisited, Group and Organization Studies 1978, No. 3 (3), s. 331-342.
  • 6. Bragg T., lmprove employee commitment, Industrial Management 2002, No. 44/4, s. 18-21.
  • 7. Dirks K. T., Ferrin D. L., The Effects of Trust in Leadership on Employee Performance, Behavior, and Attitudes. A Meta Analysis, Academy of Management Proceedings 08967911,2000.
  • 8. Dunn M. R, Norburn D., Birley S., The Impact of Organizational Values, Goals, and Climate on Marketing Effectiveness, Journal of Business Research 1994, No. 2 (30) s. 131-141.
  • 9. Dwivedi R. S., Management by Trust. A conceptual model, Group and Organization Studies 1983, No. 8 (4), s. 375-405.
  • 10. Giddens A., Socjologia, PWN, Warszawa 2004, s. 385.
  • 11. Giles K., Changing rules, People Management 2003, No. 9/3, s. 57.
  • 12. Groat L., Stern L., Cultivating Organizational Values: a New Model for Workplace Planning, The Journal for Quality and Participation, winter 2001, s. 41-43.
  • 13. Hayday S., Staff commitment is the key to an improve performance, Personnel Today 2003, No. 6/10, s. 16.
  • 14. Hofstede G., The interaction between national and Organizational value system, Journal of Management Studies 1985, 22: 4, s. 347.
  • 15. McCauley D. P, Kuhnert K. W., A Theoretical Review and Empirical investigation of employee Trust in management, PAQ 1992.
  • 16. Peters T, Waterman R., In Search of Excellence, Harper and Row, New York 1982.
  • 17. Pont J., Loyalty Matters, Potentials 2004, No. 37/5, s. 50-51.
  • 18. Price Q., Failure to Commitment, HR Magazine 2002, No. 47/11, s. 99-103.
  • 19. Rokeach M., The nature of human values, The Free Press, New York 1973.
  • 20. Stoner J. A., Freeman R. E., Gilbert Jr. D. R., Kierowanie, PWE, Warszawa 2001, s. 630.
  • 21. Subramaniam M., Youndt M. A., The influence of intellectual capital on the types of innovative capabilities, Academy of Management Journal 2005, No. 3 (48), s. 450-463.
  • 22. Uttal B., The corporate Culture Vultures, Fortune 1983, s. 67. 23. Wann-Yih Wu, Hsin-Ju Tsai, Impact of social capital and business operation mode on intellectuals capital and knowledge management, International Journal of Technology Management 2005, No. 1/2 (30), s. 147-171.
  • 24. (...) Wet za wet. Dlaczego ludzie nie mogą się ze sobą dogadać, Forum 2005, nr 42, s. 23-29.
  • 25. Wolf Ch., Through the ages. Nationwide opts for flexible retirement, IRS Employment Review 2004, No. 913/807, s. 18-21.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000135671958

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.