PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 3 | 61--67
Tytuł artykułu

Uwarunkowania kulturowe pozyskiwania menedżerów

Warianty tytułu
Cultural Context in Staffing Managers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na podstawie danych, zebranych w 20 firmach niemieckich, nordyckich, francuskich i hiszpańskich, działających w Polsce, zdiagnozowano stan praktyk doboru menedżerów do tych firm. W artykule zaprezentowano metody rekrutacji, selekcji oraz wprowadzenia do pracy menedżerów badanych podmiotów. Istotny okazał się kontekst kulturowy procesu pozyskiwania kluczowych pracowników do firm międzynarodowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the results of research carried out in 20 German, Nordic, French and Spanish companies operating in Poland concerning staffing managers. In particular recruitment, selection and placement methods and techniques for managerial positions are described. The author stresses the cultural context of managers' staffing to International enterprises. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
61--67
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Listwan T. (red.), Zarządzanie kadrami, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2002.
  • 2. Schroeder J., Zarządzanie kadrą w przedsiębiorstwie międzynarodowym, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2000.
  • 3. Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi w krajach Unii Europejskiej, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2003.
  • 4. Bournois F., France, [w:] C. Brewster i in. (red.), The European Human Resource Management Guide, Academic Press, San Diego 1992.
  • 5. Rojot J., France, [w:] R. B. Peterson (red.), Managers and National Cultures. A Global Perspective, Quorum Books, Westport-London 1993.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000135740252

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.