PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 2 | 3--12
Tytuł artykułu

Koncepcja organizacyjnego uczenia się - podstawowe perspektywy badawcze

Warianty tytułu
Concept of Organizational Learning
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto próbę syntezy dotychczasowego dorobku z obszaru organizacyjnego uczenia się, uwypuklając potrzebę świadomego zarządzania tym procesem w organizacjach. Przedstawiono wybrane klasyfikacje teorii organizacyjnego uczenia się oraz zagadnienia badawcze, sformułowane przez różne dyscypliny naukowe. (abstrakt oryginalny)
EN
The article attempts to summarize academic output in the area of organisational learning, emphasizing the need of intentional management of this process in organisations. The authors present selected classifications of organisational learning theory, as well as other research problems formulated by different scientific disciplines. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
3--12
Opis fizyczny
Bibliografia
  • 1. Argyris C., Schon D., Organizational learning: A theory of Action Perspective, Addison-Wesley 1978.
  • 2. Bapuji H., Crossan M. M., Rouse M. J., Organizational Learning. Methodological and Measurement Issues, [w materiałach konferencyjnych:] International Conference on Organizational Learning and Knowledge, „The passion for learning and knowledge", Trento (Italy), 9-11 June 2005, vol. 2, s. 528-541.
  • 3. Bapuji H., Crossan M. M., From Questions to Answers: Reviewing Organizational Learning Research, Management Learning 2004, vol. 35, No. 4, s. 397—417.
  • 4. Bratnicki M., Transformacja przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach, Katowice 1998, s. 103-104.
  • 5. Coghlan D., Organizational learning as a dynamic inter-level process, Current Topics in Management 1997, vol. 2, s. 27-44.
  • 6. Crossan M. M., Lane H. W., White R. E., An Organizational Learning Framework: From Intuition to Institution, Academy of Management Review 1999, vol. 24, No. 3.
  • 7. Crossan M. M., Lane H. W., White R. E., Djurfeldt L., Organizational learning: Dimensions for a theory, The International Journal of Organizational Analysis 1995, vol. 3, No. 4, s. 345.
  • 8. Dodgson M., Organizational Learning: A Review of Some Literature, Organization Studies 1993, vol. 14, No. 3, s. 375-394.
  • 9. Easterby-Smith M., Crossan M. M., Nicolini D., Organizational Learning: Debates Past, Present and Future, Journal of Management Studies 2000, vol. 37, No. 6.
  • 10. Easterby-Smith M., Disciplines of Organizational Learning: Contributions and Critiques, Human Relations 1997, vol. 50, No. 9, s. 1085-1113.
  • 11. Fiol C., Lyles M. A., Organizational Learning, Academy of Management Review 1985, vol. 10, No. 4, s. 803-813.
  • 12. Hedberg B., How organizations learn and unlearn, [w:] Handbook of Organizational design, P. C. Nystrom, W. H. Starbuck, (red.) Oxford University Press, New York 1981.
  • 13. Huber G. R, Organizational learning: the contributing process and the literatures, Organization science 1991, No. 2, s. 88-115.
  • 14. Kim D. H., The link between lndividual and Organizational Learning, Sloan Management Review 1993, vol. 35, No. 1.
  • 15. Morgan R. E., Market-Based Organizational Learning - Theoretical Reflections and Conceptual Insights, Journal of Marketing Management 2004, No. 20, s. 67-103.
  • 16. Nonaka l., Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa 2000.
  • 17. Pawlowski P., The treatment of Organizational Learning in Management Science, [w:] Handbook of Organizational Learning and Knowledge, M. Dierkes, A. Berthoin-Anatal, J. Child, l. Nonaka, (red.) Oxford University Press, Oxford 2001, s. 61-89.
  • 18. Senge P. M., Piąta dyscyplina - teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  • 19. Shrivastava P., A Typology of Organizational Learning Systems, Journal of Management Studies 1983, vol. 20, No. 1, s. 9-15.
  • 20. Steinmann H., Schregogg G., Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady, wyd. 3, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1998.
  • 21. Yeo R., Learning within organizations: linking the theoretical and empirical perspectives, Journal of Workplace Learning 2002, vol. 14, No. 3, s. 109-122.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000136105104

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.