PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 2 | 35--41
Tytuł artykułu

Rola przywództwa we wdrażaniu systemu zarządzania jakością

Warianty tytułu
The Leadership Role in Implementation of Quality Management System
Języki publikacji
PL
Abstrakty
System zarządzania jakością także wymaga zaangażowania członków najwyższych szczebli organizacji. W okresie wdrożenia najważniejsze jest określanie celów i kierunków działania, wydelegowanie odpowiednich uprawnień dla osoby pełniącej funkcję przedstawiciela kierownictwa, a także wspieranie i interesowanie się tym, co dzieje się w firmie w ramach prowadzonych prac i uczestnictwo w rozwiązywaniu pojawiających się problemów. Powodzenie wdrożenia systemu warunkowane jest również istniejącą i kreowaną kulturą organizacyjną, za co także odpowiada kierownictwo. W rzeczywistości konsultanci wdrażający system QMS spotykają wiele przeciwności spowodowanych brakiem zaangażowania kierownictwa w procesy wdrożenia takiego systemu. (abstrakt oryginalny)
EN
Quality management system (QMS) requires from top management to make commitments into the process of change. During the implementation period the management should determine targets and activities of the organization, delegate appropriate authorities to the company representative in charge of the QMS, give support and show interest in implementing practices, as well as, participate in solving occurring problems. Success of the implementation process is also conditioned by organisational culture chiefly determined by the leadership. In reality, consultants who implement the QMS meet many obstacles during the implementation process provoked by lack of commitment from top management. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
35--41
Opis fizyczny
Bibliografia
  • 1. Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • 2. Martyniak Z., Czego powinny nas nauczyć niepowodzenia reengineeringu i zarządzania jakością całkowitą, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw, nr 7. 2001.
  • 3. PN-EN ISO 9001:2001. Systemy zarządzania jakością. Wymagania.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000136233630

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.