PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 1161 Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce | 634--643
Tytuł artykułu

Kierunki kształtowania relacji z klientami na przykładzie administracji podatkowej

Warianty tytułu
Building Customers' Relations - the Case of Tax Authorities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kierunki modernizacji polskiej administracji podatkowej ujęte zostały w dokumencie przyjętym w 2002r. pt. Strategia modernizacji polskiej administracji podatkowej do 2004 roku. Zawiera ona cele strategiczne wraz z podporządkowanymi im poszczególnymi strategiami działania oraz zadaniami koniecznymi do ich realizacji. Na potrzeby artykułu skoncentrowano się na relacji administracji podatkowej z podatnikiem. Aby zobrazować proces wdrażania zmian w tym zakresie, zaprezentowano konkretne działania podjęte w jednym z urzędów aparatu administracji podatkowej.
EN
Presently tasks of public administration are regulated by the law. However, it fulfill much wider catalogue of tasks, ft is obliged not only to provide public services but also to find the best way to do it. It is the consequence of citizens' expectations who want services which meet their needs and preferences. Administration is challenged to change its structure into modern and more effective and, what is the most important, into customer oriented. This article focuses on some changes which take place in Polish tax administration. The author describes important for the administration relations with taxpayers. She gives many examples of solutions applied by one unit of tax administration. (original abstract)
Bibliografia
  • Duniewska Z., Jaworska-Dębska B., Michalska-Badziak R., Olejniczak-Szałowska E., Stahl M., Prawo administracyjne, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej, Warszawa 2002.
  • Fiuk G., e-Podatki. Elektroniczne uslugi nowoczesnego państwa, IV Forum informatyki w administracji, Ciechocinek 2005.
  • Informacja Ministerstwa Finansów, Warszawa 2006, www.mf.gov.pl/dokument.php?typ=news&dzial=153&id=57845 (ll lipca 2006 r.).
  • Izdebski H., Historia administracji. Liber, Warszawa 1984.
  • Strategia modernizacji polskiej administracji podatkowej do 2004 r., Ministerstwo Finansów, Warszawa 2002.
  • Wyniki badań przeprowadzonych w Urzędzie Skarbowym Łódź - Śródmieście w Łodzi, Łódź 2006.
  • Zaufanie w sferze prywatnej i publicznej a społeczeństwo obywatelskie, Komunikat z badań, CBOS, Warszawa 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000137473411

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.