PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 76 | 80--87
Tytuł artykułu

Umiejętności ogólne przedsiębiorstwa a efektywność jego funkcjonowania

Autorzy
Warianty tytułu
The Relation Between Generic Capabilities of the Enterprise and its Performance
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie, czy umiejętności, które nie są wyjątkowe, unikalne dla danego przedsiębiorstwa (tzw. umiejętności ogólne lub odtwarzalne) mogą wywierać wpływ na jego funkcjonowanie, strategię i w konsekwencji stać się źródłem przewagi konkurencyjnej. Przedstawiono podejście zasobowe do zarządzania strategicznego oraz scharakteryzowano zasoby i umiejętności przedsiębiorstwa
EN
One of the most important sources of competitive advantage of contemporary companies are their unique resources and capabilities (according to the resource-based view of the strategy). The relationship between unique resources and capabilities and performance of organization is well established in the literature and many times has been researched. All companies have some generic capabilities that have wider applicability then unique. It would be very interesting to analize the relation between generic capabilities and the strategy and the performance of the organization. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
80--87
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Amit R., Shoemaker P. (1993), Strategic Assets and Organizational Rent, "Strategic Management Journal" no. 1.
  • Barney J.B. (1997, 2001), Gaining and Sustaining Competitive Adventage, Addison-Wasley, NJ.
  • Bratnicki M. (2000), Kompetencje przedsiębiorstwa. Od określenia kompetencji do zbudowania strategii, Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa.
  • Capron L., Hulland J. (1999), Redeployment of Brands, Sales Forces and General Marketing Management Expertise Following Horizontal Acquisitions: A Resource-Based View, "Journal of Marketing", vol. 63, April.
  • Collis D.J. (1994), Research Note: How Valuable Are Organisational Capabilities? "Strategic Management Journal" vol. 15, Winter.
  • Dess G.G., Lumpkin G.T. (2003), Strategic Management: Creating Competitive Advantages, McGraw-Hill Irwin, New York.
  • Fioł M. (2001), Revisiting an Identity-Based View of Sustainability of Competitive Advantage, "Journal of Management" vol. 6.
  • Hint M.A., Ireland R.D., Hoskisson R.E. (2001), Strategic Management - Competitiveness and Globalization.
  • http://www.1000ventures.com/business_guide/mgmt_strategic_resource_based.html.
  • Kay J. (1999), Total War and Managers from Mars.
  • Obłój K. (1999), Strategia organizacji, PWE, Warszawa.
  • O'Regan N., Ghobadian A. (2004), The Importance of Capabilities for Strategic Direction and Performance, "Management Decision" vol. 42, no. 2.
  • Penrose E. (1959), The Theory of The Growth of The Firm, John Wiley & Sons, New York.
  • Romanowska M. (2004), Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
  • Sanchez R., Heene A. (2004), The New Strategic Management. Organization, Competition and Competence, John Wiles &Sons, New York.
  • Steiner G.A. (1979), Strategic Planning: What Every Manager Must Know, Free Pres, New York.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000137833324

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.