PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 6 | 9--15
Tytuł artykułu

Ekspansja usług we współczesnej gospodarce

Autorzy
Warianty tytułu
The expansion of services in the modern economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł dotyczy procesu dynamicznego rozwoju sektora usług w gospodarkach krajów OECD. Wyjaśnia wzrastającą rolę czynności usługowych w przedsiębiorstwach przemysłowych, rolnych i na rynkach surowców. Artykuł zajmuje się również zjawiskiem określanym mianem "enkapsulacja", a dotyczącym dostarczania usługowych produktów związanych z dobrami przemysłowymi i konsumpcyjnymi, a także innymi usługami. Studium uwzględnia również procesy innowacyjne w usługach, rozwijając zagadnienie konsumpcji usług, zarówno w połączeniu z dobrami przemysłowymi, jak w odniesieniu do czystego sektora usług. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper deals with the process of expanding service sector in the OECD economies. It explains the increasing importance of services activities for manufacturing, agriculture and resource-based companies. The article explores also the phenomenon termed as "encapsulation", which refers to providing service products that are related to the manufacturing and consuming goods and other services. The study considers the innovation process within services by tacking the issue of service consumption, both in combination with manufactured goods and separately on their own. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
9--15
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • M.L. Bhasin, E-Broking as a Tool for Marketing Financial Services in the Global Market, „Journal of Services Research" October 2005-March 2006, No. 2
  • S. Greengard, Building a Self-service Culture that Works, „Workforce" 1998, July
  • P. Hill, On Goods and Services, „Review of Income and Wealth" 1977, No. 4.
  • J. Howells, Innovation, Consumption and Knowledge: Services and Encapsulation, CRIC Discussion Paper, No. 62, University of Manchester, Manchester 2003, s. 54.
  • K.J. Lancaster, A New Approach to Consumer Theory, „Journal of Political Economy" 1966, No. 2
  • „National Accounts of OECD Countries" 2004, Vol. 2, s. 610
  • J.B. Quinn, T.L. Doorley, P.C. Paquette, Beyond Products: Services-based Strategy, „Harvard Business Review" 1990, March-April.
  • S.M. Szukalski, Sektor usług w gospodarce niemieckiej. Uniwersytet Łódzki, Łódź 2001, s. 11-12
  • Wielka Encyklopedia PWN, t. 5, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 187
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000137929668

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.