PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 6 | nr 1145 Wybrane problemy funkcjonowania samorządu terytorialnego i przedsiębiorstw | 120--131
Tytuł artykułu

Badania poziomu jakości usług medycznych na przykładzie zakładów podstawowej opieki zdrowotnej powiatu jeleniogórskiego

Warianty tytułu
Research of the Level of Medical Treatment on the Example of Health Service Centres of Jelenia Góra Administrative District
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono cele podstawowej opieki zdrowotnej oraz istotę i pomiar jakości usług zdrowotnych. Przedstawiono próbę pomiaru jakości usług zdrowotnych świadczonych przez podmioty podstawowej opieki zdrowotnej w percepcji ich klientów w powiecie jeleniogórskim.
EN
The article tries to estimate the level of medical treatment done by health service centres. It shows the range of medical treatment quality and criterion of their estimation. The presentation of research results, which contain measurement of medical treatment valuation in Jelenia Góra district, is completed with theoretical speculations. The conducted research reveals that monitoring factors influancing the level of health centres service and the satisfaction of their clients has its reflexion in measurable benefits for a number of companies on the market. (original abstract)
Bibliografia
  • Blachut-Żugaj M., Jakość jako strategia, "Menadżer Zdrowia" 2003, nr 6.
  • Dobska M., Dobski P., Zarządzanie przez jakość w zakładach opieki zdrowotnej, [w:] Nowoczesne zarządzanie w zakładach opieki zdrowotnej, red. M. Tracki, IPiS, Warszawa 2002.
  • Gołębiewski M., Janasz W,, Prozorowicz M., Polityka projakościowa w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo US, Szczecin 2000.
  • Jaremen D.E., Jakość usług hotelarskich oferowanych przez hotele województwa dolnośląskiego w opinii konsumentów, [w:] Gospodarka turystyczna. Wybrane zagadnienia jej funkcjonowania. red. A. Rapacz, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 924, AE, Wrocław 2001.
  • Kachniewska M., Zarządzanie jakością usług turystycznych, Difin, Warszawa 2002.
  • Nieściór A., Bieguny pojęcia jakości - Arystoteles i ujęcie procesowe, "Problemy Jakości" 2000, nr 3.
  • Nieżurawski L., Kobylański A., Pawłowska B., Pomiar satysfakcji klientów i jego znaczenie dla przedsiębiorstw - problemy badawcze, "Problemy Jakości" 2003, nr 3.
  • Nowatorska-Romaniuk B., Marketing usług zdrowotnych, Kantor Wydawniczy Zakamycze, Kraków 2002.
  • Rogoziński K.. Nowy marketing usług, AE, Poznań 1998.
  • Rogoziński K., Nicholls R- F., Marketing usług na przykładach, AE, Poznań 2001.
  • www.cmj.org.pl..
  • www.mz.gov.pl.
  • Zarządzanie w opiece zdrowotnej, red. M. Kautsch. M. Whiffield, J. Klich, UJ, Kraków 2001.
  • Akty prawne
  • Ustawa z dnia 14 października 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (DzU 1991, nr 91, poz. 408).
  • Ustawa z dnia 6 lutego 1997 r. o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym tekst jednolity (DzU 1999, nr 45, poz. 439).
  • Ustawa z dnia 17 marca 2003 r. o ubezpieczeniu zdrowotnym w Narodowym Funduszu Zdrowia (DzU 03.45.391).
  • Ustawa z dnia 27 września 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych (DzU 04. 210. 2135).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000138297525

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.