PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 10 | 50--55
Tytuł artykułu

Nowy model biznesowy w farmacji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorzy piszą, że w całej Europie rządy i fundusze zdrowotne, które dotują leki, dysponują ograniczonymi środkami i nie stać ich na szczodre dopłaty do markowych leków patentowych. Coraz istotniejsze dla tych instytucji stają się koszty, a zainteresowanie innowacjami odchodzi na dalszy plan. Wynikające z tego działania kierują się zdaniem autorów w dwie strony: po pierwsze, wywierane są naciski na redukcje cen leków markowych, a po drugie, wspiera się rozwój segmentu generyków. Działania rządów i innych płatników oznaczają w praktyce ograniczenie swobody w prowadzeniu polityki cenowej. Niemożność realizowania pożądanych strategii cenowych utrudnia lub uniemożliwia dostarczanie długoterminowych planów sprzedaży. To z kolei rodzi presję na koszty, jako że oczekiwania akcjonariuszy co do zyskowności firm są niezmiennie wysokie.
Rocznik
Numer
Strony
50--55
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000138424043

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.