PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 8 | 23--30
Tytuł artykułu

Wspomaganie działalności innowacyjnej badaniami rynku

Autorzy
Warianty tytułu
Helping of the innovation activity by market analysis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Cechą zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem jest umiejętność prowadzenia ciągłego "dialogu" z otoczeniem, w celu pozyskiwania informacji niezbędnych w procesach decyzyjnych. W artykule autor omawia wyniki badań empirycznych przeprowadzonych w przedsiębiorstwach przemysłowych funkcjonujących w 25 państwach członkowskich Unii Europejskiej, ze szczególnym akcentem na: identyfikację stopnia zainteresowania przedsiębiorstw badaniami rynku na potrzeby wprowadzania innowacji produktowych, aktywność innowacyjną przedsiębiorstw przemysłowych, związek między prowadzeniem badań rynku i zaangażowaniem we wdrażanie innowacji produktowych. Omówione wyniki badań nie wskazują na silne zaangażowanie badanych przedsiębiorstw w pozyskiwanie informacji o rynku na użytek działalności innowacyjnej. (abstrakt oryginalny)
EN
Feature of the management modern enterprise is competence in carrying on continuous "dialogue" with environment in order to gain informations which are necessary in the decision processes. In this article the author discusses the results of empirical studies which were conducted in industrial enterprises functioning in 25 Member States of European Union, with the special accent given to: identification of the level of the interest of enterprises in the market analysis to implementation product innovation, innovation activity of the industrial enterprises, relations between carrying the market analysis and engagement in implementation product innovations. Discussed results do not indicate on the strong engagement studied enterprises in gaining informations about the market on use of innovation activity. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
23--30
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • J. Baruk, Innowacje jako instrument zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. W: Instrumenty i formy organizacyjne procesów zarządzania w społeczeństwie informacyjnym, praca zbior. Pod red. A. Stabryły, AE, Kraków 2004, t. 1, s. 45-46
  • J. Baruk, Problem czasu w rozwoju technologii i jej komercjalizacji, „Organizacja i Kierowanie” 1996, nr 4
  • J. Baruk, Zarządzanie wiedzą I innowacjami, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2006, s. 128 i nast.
  • R. Haffer, R. Karaszewski, M. Urbaniak, 11th World Congress for Total Quality Management, „Problemy Jakości“ 2007, nr 2
  • Innobarometer 2004, European Commission, analytical report, November 2004, s. 3
  • Na czym polega tzw. nowa gospodarka? „Zarządzanie na Świecie” 2000, nr 10
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000139202143

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.