PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 8 | 35--39
Tytuł artykułu

Style podejmowania decyzji konsumpcyjnych w rodzinach

Warianty tytułu
Styles of making consumption decisions in families
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Charakter decyzji konsumenckich podejmowanych przez Polaków zależy w dużym stopniu od stylu życia ich rodzin i relacji w nich panujących. Rola jaką spełniają poszczególni członkowie rodzin jest uzależniona głównie od kategorii nabywanych produktów. Wyniki prezentowanych w artykule badań pokazują bardzo dużą rolę kobiet (żon) przy zakupie np. kosmetyków, żywności czy obuwia i odzieży. Z kolei mężczyźni (ojcowie) mają bardzo duży wpływ na wybór samochodu oraz sprzętu elektronicznego. Znajomość ról i wpływów poszczególnych członków rodziny ma istotne znaczenie w przygotowaniu kampanii promocyjnych poszczególnych kategorii produktów. Na przykład reklamę proszku do prania czy innych detergentów warto kierować do kobiet, one to bowiem najczęściej dokonują indywidualnie decyzji odnośnie do wyboru określonej marki z tego rodzaju produktów.(abstrakt oryginalny)
EN
The character of Poles' consumption decisions depends on the life styles of their families and the relations among members. The role of particular families' members mainly depends on the category of purchased products. The results of researches presented in this article show that women (wives) play a large part in buying e.g. cosmetics, food, shoes and clothes. Men (fathers) have an effect on purchasing cars and electronic devices. Information about the roles and influences of particular familiy's members' is very important and necessary in promotional campaigns of particular products' categories. For example the commercial of washing powder or other detergents is worth to be addressed for women because they usually make individually decisions regarding to the choice of a stated brand from the particular category of products. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
35--39
Opis fizyczny
Bibliografia
  • B. Bjerke, Kultura a style przywództwa. Zarządzanie w warunkach globalizacji, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2004, s. 95
  • L. Garbarski, Zachowani nabywców, PWE, Warszawa 1998, s. 66
  • R.T. Green i in., Societal Development and Family Purchasing Roles: A Cross-national Study, “Journal of Consumer Research” 1983, No. 4
  • Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa 1999, s. 175
  • S. Mynarski, Praktyczne metody analizy danych rynkowych i marketingowych, Kantor Wydawniczy Zakamycze, Kraków 2000, s. 33
  • Ch. Pinson, A. Jolibert, Zachowanie konsumenta – przegląd aktualnych koncepcji i zagadnień. W: Zachowanie konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, praca zbior. pod red. M. Lambkina i in., Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 45-46
  • H. Rodman, Marital Power and the Theory of Resources in Cultural Context, „Journal of Comparative Family Studies” 1972, Spring
  • T. Sun, M. Horn, D. Merritt, Values and Lifestyles of Individualists and Collectivists: A Study on Chinese, Japanese, British and Us Consumers, “Journal of Consumer Marketing” 2004, No 5
  • E. Todd, Le poids des structures familiales, „Science Humaines” 1996, nr 58
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000139203188

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.