PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 3 | 53--59
Tytuł artykułu

Wybór miejsca dokonywania zakupów

Warianty tytułu
Selection of place for shopping
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka stwierdza, że cechami demograficznymi różnicującymi wybór miejsca zakupów jest w dużym stopniu wiek konsumentów oraz ich miejsce zamieszkania. Zmienne charakteryzujące segment potencjalnych nabywców powinny być zatem jej zdaniem jednymi z podstawowych w przypadku podejmowania decyzji odnośnie do tworzenia nowych punktów sprzedaży. Autorka twierdzi również, że przed podjęciem takiej decyzji warto przeprowadzić badania służące znalezieniu odpowiedzi na kilka podstawowych pytań: kim są nasi potencjalni nabywcy, gdzie mieszkają, gdzie najczęściej robią zakupy produktów określonego rodzaju (typu), dlaczego właśnie tam itp.
EN
In her article, the author presents the results of empiric study on consumers' behaviour when choosing the venue of shopping. The study shows that the demographic features differentiating the choice of shopping venue are, to a great deal, consumers’ age and their residence. Hence, the variables describing the segment of potential customers should be one of the basic in case of making decisions on establishing new points of sale. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
53--59
Opis fizyczny
Bibliografia
  • R. Hansen, T. Duchtscher, An Empirical Investigation of Attribute Importance in Retail Store Selection, "Journal of Retailing" 1977, Winter.
  • K. Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003, s. 64).
  • K.B. Monroe, J.P. Guiltinan, A Path Analytic Exploration of Retail Patronage Influences, "Journal of Consumer Research" 1975, Vol. 2
  • S. Spiggle, M.A. Sewall, A Choice Sets Model of Retail Selection, "Journal of Marketing" 1987, April.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000139246856

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.