PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 10 | 9--14
Tytuł artykułu

Offshoring w marketingu międzynarodowym

Warianty tytułu
Offshoring in international marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Postępujące procesy internacjonalizacji oraz globalizacji gospodarki światowej sprawiają, iż wzrasta intensywność powiązań pomiędzy poszczególnymi rynkami zagranicznymi oraz przedsiębiorstwami na nich działającymi. Firmy funkcjonujące we współczesnym międzynarodowym otoczeniu rynkowym ciągle poszukują nowych, bardziej optymalnych rozwiązań strategicznych, pozwalających im na budowanie i utrzymanie trwałej przewagi konkurencyjnej. Bezpośrednio z tym zjawiskiem powiązane jest pojęcie offshoringu. Procesy związane z wykorzystaniem offshoringu są niezwykle ważnym elementem strategii przedsiębiorstw we współczesnej praktyce gospodarczej. Tymczasem wydaje się, że na gruncie teoretycznym jest to jeszcze problematyka w niewielkim stopniu dogłębnie zbadana i wyjaśniona. Celem artykułu jest identyfikacja i klasyfikacja różnych rodzajów współcześnie stosowanych przez firmy strategii offshoringowych oraz uporządkowanie związanej z nimi terminologii. Jednocześnie zadaniem stawianym przez autora jest przybliżenie problematyki offshoringu oraz dyskusja dotycząca rzeczywistego znaczenia oraz rozumienia jego różnych form. (abstrakt oryginalny)
EN
Internationalisation and globalisation processes cause a significant increase of international cooperation intensity. Companies operating in international environment permanently look for new solutions and strategies which enable them gaining and sustaining competitive advantage. Offshoring is directly connected with this phenomena. It is currently a very important factor in formulating and implementing strategies on international market. At the same time offshoring seems to be still insufficiently explored on theoretical background. The aim of this article is the identification and classification of different offshoring types and its terminology arrangement. Author is also trying to bring closer problems concerning offshoring and to discuss a real meaning of its different forms. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
9--14
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004, s. 62-75
  • D. Farrell, Smarter Offshoring, „Harvard Business Review" 2006, June; Relocating the Back Office, Special Report — Offshoring, „The Economist", 13.12.2003
  • K. Fonfara, Zachowania przedsiębiorstw w procesie internacjonalizacji — próba poszukiwania teorii marketingu międzynarodowego, „Marketing i Rynek" 2007, nr 1
  • S. Gupta, P. Puranam, K. Srikanth, Services Sourcing in the Banking and Financial Services. Exploring Myths and Describing Emerging Best Practice, Research Paper, London Business School--The Capital Markets Company N.V-Capco Institute, 2006, s. 9
  • Ph. Kotler, Marketing, Rebis, Poznan 2005, s. 386-391
  • P. Lindtner, Nearshoring — die Sourcing Alterntive für den Mittelstand, „E-commerce Magazin" 2005, nr 3; The Rise of Nearshoring, Special Report: Outsourcing in Eastern Europe, „The Economist", 1.12.2005
  • Offshoring & Manufacturing Productivity, Companies & Analyses of US & Global, Raport SRI International, 30.03.2004
  • S. Palvia, Global Outsourcing of IT Enabled Services: A Framework for Choosing an Outsource Country, „Journal of Information Technology Cases and Applications" 2004, No. 3
  • M.T. Rao, Key Issue for Global IT Sourcing: Country and Individual Factors, „Information Systems Management" 2004, No. 3, Auerbach Publictions
  • K. Rybiński, Globalizacja w trzech odsłonach. Offshoring — globalne nierównowagi — polityka pieniężna, Difin, Warszawa 2007, s. 15
  • I. Schaaf, Offshoring: Globalisation Wave Reaches Servife Sector, „Deutsche Bank Research" 2004, nr 45
  • A. Urbanek, Offshoring wersją outsourcingu, „Networld" 2004, www.networld.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000139822291

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.