PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 88 | 178--188
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność firmy - moda czy konieczność?

Autorzy
Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility: Fad Or Necessity?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł jest próbą odpowiedzi na postawione w tytule pytanie. Zaprezentowano korzyści wynikające ze społecznego angażowania się przedsiębiorstwa, którymi są m.in. wzrost sprzedaży i udziału w rynku, wzmocnienie pozycji marki, poprawa wizerunku firmy czy obniżenie kosztów operacyjnych. Opisano również w jaki sposób przedsiębiorstwa powinny budować społecznie odpowiedzialny biznes.
EN
Corporations don't operate in a universe composed solely of shareholders - they exist within larger political and social entities and are subject to pressures from other members of those networks, be they citizens concerned about environmental pollution, employees and public good. The interests of shareholders and those of the larger community are not always opposed - corporations often willingly engage in social responsible behavior precisely because it enhances shareholder value by creating goodwill among customers. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
178--188
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Fombrun Ch. [1996], Reputation. Realizing Value from the Corporate Image, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts
  • Głuszek E. [2004], Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Wydawnictwo AE, Wrocław
  • Knox S., Maklan S. [2004], Corporate Social Responsibility: Moving beyond Investment towards Measuring Outcomes, European Management Journal vol. 22, no. 5
  • Kotler P, Lee N. [2005], Corporate Social Responsibility. Doing the Most Good for Your Company and Your Cause, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken
  • Low J., Kalafut P. [2004], Niematerialna wartość firmy, Oficyna Ekonomiczna, Kraków
  • Martin R. [2002], The Virtue Matrix. Calculating the Return on Corporate Responsibility, Harvard Business Review, March
  • Rose C., Thomsen S. [2004], The Impact of Corporate Reputation on Performance: Some Danish Evidence, European Management Journal, vol. 22, no. 2
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000139973998

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.