PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 2 | 239--247
Tytuł artykułu

Sposoby ochrony kompetencji organizacji

Warianty tytułu
Protection of Corporate Organizational Competence
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zawarta w misji przedsiębiorstwa orientacja na klienta wymusza zmiany w sposobie myślenia o organizacji. Tworzenie wartości dla klienta powinno być rozpatrywane z wielu perspektyw, w tym z perspektywy otoczenia organizacji. Jedną z możliwości tak sformułowanej strategii jest podejście oparte o kompetencje organizacyjne. Kompetencje stanowią przede wszystkim źródło przewagi konkurencyjnej. Ich ochrona, zarówno prawna jak i organizacyjna, stanowi ważny problem strategiczny przedsiębiorstwa.
EN
The concept of customer orientation, included in companies' mission statement, máes them adopt a new approach to the functioning of an organization. Creating customer value should be considered from different perspectives including the organization's environment. One of the approaches of the strategy formulated in this way is the one based on organizational competence. Competence, in the first place, gives organizations a competitive advantage. Its protection, both legal and organizational, is a major strategic issue for the company. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
239--247
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Jeżak J. (2004), Zarządzanie strategiczne - rosnące znaczenie podejścia organici-nego, Organizacja i Kierowanie 2004.
  • Hamel G., Prahalad C.K. (1999), Przewaga konkurencyjna jutra. Strategie przejmowania kontroli nad branża i tworzenia rynków przyszłości, Business Press, Warszawa 1999.
  • Mills J, Plats K., Bourne M., Richards M. (2003), Apling resource-based theory, Methods, outcomes and utility for managers, International Journal of Operation & Production Management, vol. 23, No 2.
  • Morgan G. (1997), Obrazy organizacji, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 1997.
  • Mueller U.R. (1995), Zmiana warty w zarządzaniu, dramat i szansa, Agencja Wydawnicza, PLACET, Warszawa 1997.
  • Nizard G. (1998), Metamorfozy przedsiębiorstwa. Zarządzanie w zmiennym otoczeniu organizacji, PWN, Warszawa.
  • Pierścionek Z., (2006), Jurek-Stępień, Pierścionek Z., Czynniki sukcesu polskich przedsiębiorstw na rynkach Unii Europejskiej, Szkoła Główna Handlowa-Oficyna Wydawnicza, Warszawa.
  • Pierścionek Z. (2003), Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.
  • Porter M. (1998), Strategia. Konkurencja. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa.
  • Strategor, (1997), Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. PWE, Warszawa.
  • Śliwa K. (2003), O organizacjach inteligentnych i rozwiązywaniu złożonych problemów zarządzania nimi, Oficyna Wydawnicza, WSM SIG, Warszawa.
  • Tece D. (2000), Managing intelectual capital: organizational, strategic, and policy dimensions, Oxford University Press.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000140037128

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.