PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 2 | 262--275
Tytuł artykułu

Strategiczny sukces przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Corporate Strategic Success
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono przegląd dotychczasowych koncepcji strategicznego sukcesu przedsiębiorstwa znajdujących się w dostępnej literaturze. Na tym tle podejmuje się próbę zdefiniowania istoty tej kategorii sukcesu oraz wskazanie na wymagania, jakimi będzie musiał sprostać przedsiębiorca, pragnący osiągnąć sukces w nadchodzącej przyszłości. Zamiarem jest rozpoznanie istoty strategiczno sukcesu, na gruncie takich pojęć kategorialnych jak przedsiębiorstwo, strategia i sukces oraz dedukcyjno-poznawcze określenie jego koncepcji i przyszłych uwarunkowań.
EN
Strategic corporate success is, from a historical point of view, a notion of an extensive and ambiguous semiotic, genetic, systemic, Ideological, and social connotation. It is a structural notion, not a primitive one. Pursuing success, as such, is not wrong: it supports survival and calls for progress and reconciliation of aspirations and abilities. However, it requires a systemic approach to success, including cognitive knowledge of success. Systemically, strategic corporate success is perceived as a focused and balanced structure, consisting of a Ideological, identity, doctrine, situation, and technocratic success components. Nonetheless, Ideological success remains the main constituent: it combines key objectives that determine the essence of a corporation. Strategic corporate success of a future corporation, in the future, will require, most of all, a better understanding of the cognitive base, that is the essence and role of corporation and strategy (especially of strategic management) and the nature and shaping of strategic success. Sources of future strategic corporate success are to be found in its symbiosis with and conformity to natural environment and a compromise between them, as well as the ability to strategically manage the enterprise and broader social and economic systems. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
262--275
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Ansoff H.I. (1985), Zarządzanie strategiczne, P WE, Warszawa.
  • Gruszecki T. (2002), Współczesne koncepcje przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • Hamel G., Prahalad C.K. (1999), Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa.
  • Johnson G., Scholes K., Whittington R. (2005), Exploring Corporate Strategy, Pearson Education, Prentince Hall, Harlow.
  • Koźmiński A.K. (2004), Zarządzanie w warunkach niepewności, WN PWN, Warszawa.
  • Kreikebaum H. (1997), .Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, WN PWN, Warszawa.
  • Kotier J.P. (2007), Jak przeprowadzić transformację firmy, Wydawnictwo ONE Press, Warszawa.
  • Krupski R. (2005), Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, PWE, Warszawa.
  • Le Guin U. (2005), Czarnoksiężnik z archipelagu, Prószyński i S-ka, Warszawa.
  • Lonnqvist A., V. Pirttimaki, The Measurement of Business Intelligence, www.ismjournal.com, Winter 2006.
  • Lynch R. (2006), Corporate Strategy, Pearson Education, Prentince Hall, Harlow.
  • Majewska - Opiełka I. (1994), Droga do siebie. O miłości, wartościach naturalnych i nowej psychologii rozwoju duchowego, Wydawnictwo Medium, Warszawa.
  • Nowy Słownik Języka Polskiego, red. E. Soból (2002), WN PWN, Warszawa.
  • Obłój K. (2000), Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  • Obłój K. (2007), Strategia organizacji, PWE, Warszawa.
  • Pene J. (2002), Ukierunkowanie na klienta, Placet, Warszawa www.placet.com.pl/?mod=Artykuly.
  • Peters T.J., Waterman R.H. (1992), In Search of Excellence. Lessons from America's Best-Run Companies, Harper and Row, New York.
  • Porter M. (1994), Strategia konkurencji, PWE, Warszawa.
  • Rowe A.J., Mason R.O., Dickel K.E., Snyder N.H. (1990), Strategic Management. A Methodological Approach, Addison - Wesley Publishing Company, Reading, Massachusetts.
  • Smith G.D., Arnold D.R., Bizell E.G. (1985), Business Strategy and Policy, Houghton Mifflin Company, Boston.
  • Sudoł S. (2006), Przedsiębiorstwo, wyd. III. PWE, Warszawa.
  • Urbanowska-Sojkin, P. Banaszyk, H. Witczak (2007), Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, wyd. II, PWE, Warszawa.
  • Wheelen T.L., Hunger J.D., (2006), Strategic Management and Business Policy, Pearson Education, Prentince Hall, Upper Saddle River, New Jersey.
  • Zieleniewski J. (1974), Organizacja zespołów ludzkich, PWN, Warszawa.
  • Zimniewicz K. (red.), (2003), Współczesne tendencje w zarządzaniu, Wyd. AE w Poznaniu, Zeszyty Naukowe nr 33, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000140037154

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.