PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 5 | 36--39
Tytuł artykułu

Model Butlera jako podstawa kreowania strategii rozwoju rynku polskich uzdrowisk XXI w.

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ujawnienie empirycznych podstaw rozwoju rynku usług uzdrowiskowych dla wsparcia procesu kreowania strategii rozwoju nowego nurtu rynku turystyki, jakim jest turystyka zdrowotna. Artykuł identyfikuje poszczególne fazy modelu (ewolucji miejscowości turystycznych) R.W. Butlera, mając na względzie podniesienie świadomości etapu rozwojowego, na jakim znajdują się polskie uzdrowiska i turystyka zdrowotna. Predykcja dalszego rozwoju, którą umożliwia prezentowany model, może się przyczynić do doskonalenia strategii rozwoju gmin i przedsiębiorstw uzdrowiskowych, a przede wszystkim rynku usług uzdrowiskowych. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
36--39
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • S. Agarwal, The Resort Cycle and Seaside Tourism: Anassessment of Its Applicability and Validity, "Tourism Management" 1997, Vol. 18.
  • R. W. Butler, The Concept of the Tourism Area Cycle Ewolution: Implications for Management of Resources, "The Canadian Geographers" 1980, No. 1.
  • P. F. Drucker, Innowacja i przedsiębiorczość, PWE, Warszawa 1992, s. 39.
  • A. Kowalczyk, Geografia turyzmu, PWN, Warszawa 2000, s. 45.
  • Z. Krasiński, Kondycja turystyki uzdrowiskowej w Polsce, a reformy społeczne 1999 roku. W: Rozwój usług turystycznych u progu XXI wieku, G. Gołembski (red.), AE, Poznań 1999, s.111.
  • K. Wiejak, W czepku do uzdrowiska, Biuletyn Prasowy POT nr 76, Warszawa 2004, s. 43.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000140314256

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.