PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 11 | 29--33
Tytuł artykułu

Przemiany w handlu hurtowym artykułami konsumpcyjnymi w Polsce - cz. 2

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pierwszej części artykułu omówiono dwie grupy uwarunkowań, tzn. wynikające ze stanu wyjściowego ukształtowanego w systemie nakazowo-rozdzielczym oraz specyficzne dla okresu systemowej transformacji, które oddziałują na dotychczasowe skutki przemian w handlu hurtowym artykułami konsumpcyjnymi w Polsce. W wyniku połączenia określonego stanu wyjściowego i transformacyjnego przyspieszenia skutki te można określić terminem "nietypowe". Odmiennie niż w krajach o rozwiniętej gospodarce rynkowej utrzymuje się bowiem duże znaczenie tradycyjnego hurtu instytucjonalnego, natomiast tempo procesów koncentracji i integracji wśród rodzimych przedsiębiorstw hurtowych jest nadal powolne. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
29--33
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Analiza sytuacji w sferze handlu wewnętrznego ze szczególnym uwzględnieniem procesów koncentracji i współpracy producentów i dystrybutorów, praca zbiorowa pod kierunkiem naukowym U. Kłosiewicz-Góreckiej, IRWiK, Warszawa 2003, s. 42, maszynopis powiel.
  • 40 największych firm handlowych w Polsce w 2004 r., "Handel" 2005, nr 11
  • Koncentracja w handlu a współpraca producentów i dystrybutorów, praca zbiorowa pod redakcją naukową M. Strużyckiego, IRWiK, Warszawa 2000, s. 1
  • E. Maleszyk, S. Tajer, Marketingowe badanie rynku ryb w Polsce, ekspertyza dla Towarzystwa Konsultantów i Doradców Sp. z o.o., IRWiK, Warszawa 1996, s. 27-28, maszynopis powiel.
  • McLane się rozrasta, "Handel" 2004, nr 10
  • F. Misiąg, Makroekonomiczne funkcje handlu w transformowanej gospodarce, KWiK, Warszawa 2002, s. 38
  • Raport o stanie handlu wewnętrznego w 2004 r., praca zbiorowa pod kierunkiem naukowym U. Kłosiewicz-Góreckiej, Ministerstwo Gospodarki i Pracy, Warszawa 2005, s. 78, tabl. 23
  • Raport o stanie handlu wewnętrznego w 1997 r., praca zbiorowa pod kierunkiem naukowym M. Strużyckiego, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa 1998, s. 49, tabl. 12
  • A. Sznajder, Euromarketing. Uwarunkowania na rynku Unii Europejskiej, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1999, s. 153
  • S.Tajer, Wpływ hurtowych firm z kapitałem zagranicznym na dystrybucję towarów, "Handel Wewnętrzny" 1998, nr 4-5
  • Zmiany strukturalne grup podmiotów gospodarki narodowej w 2004 r., GUS, Warszawa 2005, s. 44, tabl. 2
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000140319459

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.