PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 88 | 244--249
Tytuł artykułu

Kreatywność - warunek osiągania sprawności pracy kierowniczej w procesie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem

Autorzy
Warianty tytułu
Creativity: a Condition for Efficient Managerial Work in Modern Corporate Management Processes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Złożoność i zmienność otoczenia powoduje, że kadra kierownicza współczesnych przedsiębiorstw stoi przed wyjątkowo trudnym zadaniem. Od kierowników wymaga się nowatorstwa, innowacyjności, kreatywności oraz twórczego myślenia w rozwiązywaniu problemów. W artykule przedstawiono bariery blokujące kreatywność w przedsiębiorstwie oraz zachowania kierowników pobudzające twórczość zatrudnionej kadry.
EN
Because of the complexity and mutual changes of the environment the efficient management of the company starts to be quite difficult work for managers. How to be up to this situation? It seems (according to the author) that creativity is one of the solutions. Innovation in managerial problems solution leads to achieving competitive advantages and company's development what favourably influences on the efficiency evaluation of the managerial staff. But becoming a creative manager needs some preparations. Firs and foremost the manager should aware of his individual inhibitors of the creative approach to the problems and then develop methods of stimulating creative behaviour. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
244--249
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Bieniok H., Gruszczyńska-Malec G., Królik G. [1998], Elementarz twórczego myślenia, AE w Katowicach, Katowice
  • Drucker P.F. [1994], Menedżer skuteczny, Nowoczesność, Kraków
  • Hammond J.S., Keeney R.L., Raiffa H. [2005], Myślowe pułapki, które prowadzą do złych decyzji, Harvard Business Review, nr l
  • Hopej M. [2005], Cechy kierownika naczelnego, EiOP nr 2
  • Jerzyk E., Leszczyński G. [2004], Kreatywność małych i średnich firm w świetle badań, Świat Marketingu, http://www.swiatmarketingu.pl/main/main.php?rodzaj=03&id_ numer=3 66973
  • Kudła S., Na twórczych manowcach. Moda w zarządzaniu: Kreatywność, http://www.strategie.info.pl/artykuly/artykul_4347.htm
  • Martyniak Z. [1985], Inwentyka przemysłowa, Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych, Warszawa
  • Obłój K. [1994], Strategia sukcesu firmy, P WE, Warszawa
  • Procter T. [2002], Twórcze rozwiązywanie problemów, GWP, Gdańsk
  • Sokołowska J. [2004], Kreatywność ponad wszystko, Newsweek nr 9
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000140492994

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.