PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 6 | 6--12
Tytuł artykułu

Modele badania potrzeb informacyjnych przedsiębiorstw

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nikt nie kwestionuje dziś roli, jaką informacja odgrywa we współczesnym świecie. W literaturze ekonomicznej coraz częściej wspomina się o schyłku epoki industrialnej i początku nowej ery opartej na informacji, o komunikacyjnej rewolucji w gospodarce, która jest objawem przechodzenia społeczeństwa industrialnego do społeczeństwa informacyjnego. Bez wątpienia informacja jest dziś nowym, pożądanym przedmiotem wymiany. Jest wytwarzana, przechowywana i przekazywana w wyniku działań noszących wszelkie znamiona procesów produkcyjnych. Wytwarzanie i alokacja tego niematerialnego zasobu stały się sferą aktywności gospodarczej, która przynosi wymierne efekty ekonomiczne. Mimo iż w literaturze ekonomicznej temat informacji i jej roli w działaniach marketingowych przedsiębiorstw jest obszernie podejmowany, widoczna jest jednak znacząca luka w zakresie badań nad problematyką zachowań informacyjnych przedsiębiorstw. W centrum zainteresowania niniejszego artykułu leżą potrzeby informacyjne przedsiębiorstw jako szczególna, pierwotna forma zachowań informacyjnych, inicjująca dalsze zachowania o charakterze informacyjnym. Autorka podejmuje próbę analizy teoretycznych podstaw badania potrzeb informacyjnych przedsiębiorstw będących szczególną kategorią użytkowników informacji. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
6--12
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Cz. Bywalec, L. Rudnicki, Konsumpcja, PWE, Warszawa 2002, s. 16.
  • S. Chajtman, Informatyka w praktyce. Systemy i procesy informatyczne, PWE, Warszawa 198,s. 20.
  • J. Freiden, R. Goldsmith, S. Takacs, Ch. Hofacker, Information as a Product: Not Goods, Not Services, "Marketing Inteligence&Planning"1998, No. 3.
  • T. Kocowski, Potrzeby człowieka. Koncepcja systemowa, Zakład Narodowy im. Ossolińskich , Wrocław 1982, s. 58.
  • B. Niedźwiecka, Modyfikacja modelu zachowań informacyjnych T.D Wilsona w świetle wyników badań zachowań informacyjnych menadżerów , "Zagadnienia Informacji Naukowej" 2002, nr 1.
  • B. Niedźwiecka, Poszukujący informacji, czy też unikający tego zadania użytkownik, "Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej" 2001, t. IX, nr 1-2.
  • M. Próchnicka, Informacja a umysł, Universitas, Kraków 1991, s. 28.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000141506121

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.