Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Mimo coraz większej wiedzy oraz doświadczenia w zarządzaniu marketingiem przez polskie przedsiębiorstwa, wciąż można dostrzec liczne słabości w tym zakresie. Dotyczy to różnych obszarów działalności organizacji przemysłowych w Polsce, ale szczególnie uwydatnia się w działaniach związanych z opracowywaniem, wytwarzaniem i wprowadzaniem na rynek nowych produktów, zwłaszcza wśród firm funkcjonujących na rynku dóbr przemysłowych (zaopatrzeniowo-inwestycyjnych). Rynek dóbr przemysłowych w Polsce stanowi, jak do tej pory, mało rozpoznany obszar funkcjonowania gospodarki. Na rynku tym działają podmioty, które dostarczają swoje wyroby innym firmom, umożliwiając im w ten sposób prowadzenie działalności. Dysproporcje między aktywnością firm z rynku przemysłowego w stosunku do producentów dóbr konsumpcyjnych zauważyć można głównie, gdy chodzi o działania marketingowe. W sytuacji, kiedy tak mało jeszcze wiadomo -- zwłaszcza w Polsce -- na temat stosowania marketingu przez przedsiębiorstwa oferujące swe produkty innym uczestnikom rynku (wyłączając konsumentów), istnieje wciąż duży obszar wymagający przebadania. Niewątpliwie jednym z nich jest możliwość wykorzystania marketingu w procesie rozwoju nowych produktów. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- H. Mruk, I.P. Rutkowski, Strategia produktu, PWE, Warszawa 1999, s. 180
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000141998321