PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 5 | 21--25
Tytuł artykułu

Źródła informacji a proces zarządzania marketingiem w spółkach joint venture

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podejmowanie wszelkich przedsięwzięć rynkowych wiąże się z występowaniem określonego ryzyka, które jest wynikiem dynamicznego charakteru procesów i zjawisk rynkowych. Jeden z możliwych sposobów zmniejszenia ryzyka stanowi rozszerzenie informacyjnych podstaw podejmowania decyzji. W warunkach współczesnej gospodarki rynkowej informacja stała się jednym z najcenniejszych zasobów przedsiębiorstwa. Znaczenie informacji jest szczególne w przypadku decyzji marketingowych. Menedżerowie stają przed koniecznością pozyskiwania informacji dotyczących uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych wpływających na sytuację przedsiębiorstwa, tworzenia podstaw informacyjnych do formułowania strategii marketingowych oraz oceny rezultatów ich realizacji. Zasadnicza część decyzji marketingowych, ze względu na skutki dla dalszego rozwoju przedsiębiorstwa, ma charakter strategiczny. Należą do nich wybór celów działań rynkowych, segmentów rynku przedsiębiorstwa, portfela produktów, rodzaju technologii w zakresie tworzenia oferty rynkowej i wspomagania informacyjnego procesów decyzyjnych, a także ogólne, długookresowe rozstrzygnięcia dotyczące polityki dystrybucji, ceny i promocji. Konsekwencje tych decyzji są istotne również dla kształtowania wizerunku firmy. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
21--25
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • J. O'Connor, E. Galvin, Marketing & Information Technology. The Strategy, Application and Implementation of IT in Marketing, Priman Publishing, 1997, s. 20-54.
  • J. Czekaj, Metody zarządzania informacją w przedsiębiorstwie, AE, Kraków 2000, s. 17.
  • E. Duliniec, Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 1993, s. 13.
  • Kierunki rozwoju zarządzania marketingowego w Polsce, pod red. J. Altkorna, AE, Kraków 1999, s. 214.
  • W. Kopaliński, Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych. Muza S.A., Warszawa 2000, s. 229.
  • Marketing. Przełom wieków. Paradygmaty i zastosowania, pod. red. K. Mazurek-Łopacińskiej, A. Styś, AE, Wrocław 2000, s. 125-133.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000142384442

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.