Warianty tytułu
The field of research on business-to-busiess marketing and its development
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawione zostały obszary marketingu business-to-business wymagające zwiększenia dotychczasowego wysiłku badawczego lub nawet rozpoczęcia nowych badań. Następnie przeprowadzono analizę publikacji ukazujących się w polskich czasopismach przedmiotu w latach 2002-2007, na podstawie której określono zakres zainteresowań polskich badaczy oraz kierunki, w których mogą podążać badania, jeśli mają dotyczyć kwestii wskazywanych jako istotne w publikacjach anglojęzycznych. (abstrakt oryginalny)
Paper presents shortages of business-to-business marketing and outlines areas of research that need development or brand new research. Next the results of analysis of papers published between 2002 and 2007 in polish marketing-related academic magazines were presented to identify the scope of research interests of polish academics. Finally directions for business-to-business marketing research were suggested. (original abstract)
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- V. Eiriz, D. Wilson, Research in Relationship Marketing: Antecedents, Traditions and Integrations, „European Journal of Marketing“ 2006, No 3-4
- International Marketing and Purchasing of Industrial Goods. An Interaction Approach, H. Hakansson (red.), J. Wiley, Chichester 1982
- Kaniewska-Seba, G. Leszczyński, Zapotrzebowanie menedżerów na wiedze. Z zarządzania marketingiem i sprzedażą na rynku B2B. W: Marketing business-lo-business. Partnerstwo. Wartość. Komunikacja, praca zbiór, pod red. P. Kwiatka, G. Leszczyńskiego, M. Zielińskiego, Wyd. Forum, Poznań 2007
- Marketing przemysłowy, praca pod red. H. Mruka, AE, Poznań 1999
- L. Mattsson, J. Johanson, Discovering Market Networks, „European Journal of Marketing" 2006, No. ¾
- D.A. Reid, R.E. Plank, Business Marketing Comes of Age: A Comprehensive Review of the Literature, „Journal of Busi-ness-to-Business Marketing" 2000, No. 2/3
- J. Sawicki, Białe plamy w sferze nauki o marketingu B2B, „Marketing i Rynek" 2007, nr 5
- J. N. Sheth, A. Sharma, The Surpluses and Shortages in Business-to-Business Marketing Theory and Research, “Journal of Business & Industrial Marketing” 2006, No. 7
- S.L. Vargo, R.F. Lusch, Evolving to a New Dominant Logic For Marketing, “Journal of Marketing” 2004, No.1
- Y. Wind, Blurring the Lines: Is There a Need to Rethink Industrial Marketing?, „Journal of Business & Industrial Marketing" 2006, No. 7
- www.b2bforum.ae.poznan.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000142662124