PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 2 | 21--27
Tytuł artykułu

Rola koloru w komunikowaniu celów społecznych przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pozycjonowaniu przedsiębiorstwa jako podmiotu, który w swoich działaniach komercyjnych jest odpowiedzialny przed społeczeństwem, upatruje się dziś źródła przewagi konkurencyjnej. Minimum moralnej odpowiedzialności zachowuje to przedsiębiorstwo, które oferuje społeczeństwu produkty wysokiej jakości, bez narażania na szwank zasadniczego dobra publicznego lub wspólnej przyszłości, zapobiega niepotrzebnym szkodom i umie budować trwałe partnerstwo z pracownikami, konsumentami oraz dostawcami. Jednym z instrumentów marketingowych, za pomocą którego przedsiębiorstwo może skutecznie komunikować wspólną korzyść wynikającą z realizacji celów społecznych, jest znak wizualny, umieszczony zarówno na produktach, jak i na wszelkich materiałach promujących przedsiębiorstwo. Powinien on pełnić funkcję wyróżniającą, gwarantującą i promującą fakt realizacji idei społecznej odpowiedzialności przez dane przedsiębiorstwo, nie zaś konkretną firmę i jej produkty, jak to ma miejsce w przypadku znaku towarowego. Celem niniejszego artykułu jest próba oceny koloru jako podstawowego elementu tożsamości znaku komunikującego fakt, że producent danego wyrobu ponosi odpowiedzialność przed społeczeństwem za swoje działania. Odróżnianie przedsiębiorstw, które zasługują na zaufanie społeczne ze strony konsumentów i społeczności od pozostałych, jest poważnym problemem do rozwiązania w skali gospodarki światowej. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
21--27
Opis fizyczny
Bibliografia
  • J.J. Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 108-111.
  • M. Laszczak, Psychologia przekazu reklamowego, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000, s. 131.
  • P. Pratley, Etyka w biznesie, Gebethner & Ska, Warszawa 1998, s. 110-134.
  • M. Rybak, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. W: Etyka w biznesie, praca zbiorowa pod red. B. Borkowskiej i J.W. Gałkowskiego, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 2002, s. 59-71.
  • M. Rzepińska, Historia koloru w dziejach malarstwa europejskiego. Wydawnictwo Literackie, Kraków 1983, s. 540.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150274808

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.