PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 10 | 27--31
Tytuł artykułu

Wizerunek polskich miejscowości narciarskich

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Narciarstwo zjazdowe w Polsce kreuje duży i bardzo atrakcyjny rynek. Według badań TNS-OBOP na nartach lub snowboardzie potrafi jeździć co piąty dorosły Polak. Z tego 20% wyjeżdża na narty co najmniej raz w roku. Według szacunków branży turystycznej rokrocznie Polacy wydają podczas zagranicznych wyjazdów narciarskich około 750 mln zł. O dynamice rozwoju tego rynku przekonuje też fakt, że co roku tylko w oficjalnych punktach sprzedaży sprzedawanych jest co najmniej 100 tys. nowych par nart. Wobec przytoczonych danych zastanawiający wydaje się fakt braku uwzględnienia ruchu turystycznego kreowanego przez sporty zimowe w oficjalnych dokumentach prezentujących politykę turystyczną państwa oraz związany z tym brak dogłębnych badań ilościowych i jakościowych tego rynku. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
27--31
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Białe szaleństwo po polsku, TNS OBOP, http://www.tns-global.pVcentrum/zal/news/ /mSOBOP_narty.doc, 06.01.2004.
  • K. Cieślikowski, M. Żemła, Pozycjonowanie obszaru recepcji turystycznej z wykorzystaniem map percepcji, „Marketing i Rynek" 2002, nr 2.
  • A. Flagestad, CA. Hope, Strategic Success in Winter Sports Destinations: A Sustainable Value Creation Perspective, „Tourism Management" 2001, No. 22.
  • V.F.C. Goncalves, P.M.R. Aguas, The Concept of Life Cycle: An Application to the Tourism Product, „Journal of Travel Research" 1997, No. 4.
  • N. Morgan, A. Pritchard, R. Pride, Destination Branding. Creating the Unique Destination Proposition, Butter-worth-Heinemann, Oxford 2003.
  • K. Olejnik, Wielkie pieniądze w śniegu Zakopane, „Newsweek Polska" 2003, nr 46. „Wyciąg Narciarski" 2004, nr 5.
  • Polska — gdzie na narty?, Pascal, Bielsko-Biała 2003.
  • M. Żemła, D. Chudy-Hyski, K. Cieślikowski, Ośrodki narciarskie w Polsce. Raport końcowy z badań marketingowych, GWSH, Katowice 2004, s. 61.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150346858

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.