Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Na początku lat 90. XX w. rozpoczął się w Polsce proces transformacji systemu społeczno-ekonomicznego. Jednocześnie przekształcenia objęły całą gospodarkę i wraz z nią również sektor dóbr przemysłowych. Procesy transformacyjne spowodowały, że rynek stał się weryfikatorem działalności gospodarczej. Zmieniły się przedsiębiorstwa przemysłowe i zasady ich funkcjonowania, a w ślad za tym istotnemu przewartościowaniu uległo podejście do obsługi rynków docelowych. Działalność marketingową można zatem rozpatrywać jako wiązkę procesów decyzyjnych, wykonawczych i kontrolnych, wplecionych w ciągły proces funkcjonowania przedsiębiorstwa, zwanych strategicznym planowaniem marketingowym. Podejście to umożliwia analizowanie przebiegu zarządzania marketingiem jako ciągu zachodzących na siebie kolejnych faz tego procesu. Dokonujące się zmiany systemowe podniosły w istotny sposób rangę pracy służb marketingowych, jak również podwyższyły wymagania stawiane menedżerom marketingu dóbr przemysłowych. Kluczowym zagadnieniem stało się sprawne i właściwe organizowanie procesów strategicznego planowania marketingowego. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150388046