PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2004 | nr 11 | 2--9
Tytuł artykułu

Zwiększanie efektywności strategii budowy marki

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na początku XXI wieku czynniki niematerialne zaczynają odgrywać coraz większą, a często decydującą, rolę w tworzeniu wartości w firmach. Wartości niematerialne są to czynniki, które mają zdolność do generowania dla firm korzyści o wymiarze finansowym (np. oszczędności na kosztach, zwiększone przychody), ale które nie mają fizycznej (budynki, maszyny), albo finansowej (obligacje, akcje) postaci. Marka zajmuje wśród czynników niematerialnych czołowe, a często najważniejsze miejsce z punktu widzenia zdolności do tworzenia wartości dla firmy. Klienci atakowani konkurencyjnymi ofertami i przesłaniami marketingowymi w coraz większym stopniu opierają się na marce jako przewodniku w swoich wyborach zakupowych. W takim otoczeniu silna marka jest czynnikiem odróżniającym ofertę firmy od konkurentów. Tendencje rynkowe wskazują, że znaczenie marki będzie jeszcze bardziej rosło. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2--9
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • E, Almquist, N. Winter, Building Powerful Brands for Profitable Growth in Financial Services, www.mercermc.com, 1998.
  • E. Almquist, A. Pierce, C. Paiva, The Value Growth Agenda, „Mercer Management Journal" 2001, www.mercermc.com.
  • T.H. Donaldson, The Treatment of Intangibles: A Banker's View, St. Martin's Press, New York 1992.
  • P.Doyle, Shareholder Value Based Brand Strategies, Henry Stewart Publications, „Brand Management" 2001, No. 1.
  • C. Heaton, R. Guzzo, Making Every Employee a Brand Manager, „Mercer Management Journal" 2000, www.mer-cermc.com.
  • Marketing Spendings Effectiveness — How to Win in a Complex Environment, McKinsey Marketing Practise, www.mckinsey.com.
  • S. Root, Branding for Banks, „News for Banks" 2003, No. IV.
  • P. Temporal, M. Trott, Romancing the Customer: Maximizing Brand Value through Powerful Relationship Management, John Wiley & Sons, 2001, May.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150388153

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.