PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 6 | 33--41
Tytuł artykułu

Znaczenie pozycjonowania produktu w procesie budowania wartości przez przedsiębiorstwa handlowe

Autorzy
Warianty tytułu
Importance of product positioning in the process of building up value by trade enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem publikacji jest próba ukazania, w jaki sposób przedsiębiorstwa handlowe prowadzące działalność na polskim rynku wykorzystują pozycjonowanie produktu w procesie zarządzania, a także ukazanie czynników wywołujących zróżnicowanie intensywności wykorzystania pozycjonowania produktu w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Zdaniem autora pozycjonowanie można określić jako identyfikację, tworzenie i komunikowanie przez przedsiębiorstwo korzystnych cech jego produktu, dzięki którym jest on postrzegany przez klientów segmentu jako lepszy i wyróżniający się w stosunku do produktów oferowanych przez przedsiębiorstwa konkurencyjne. Autor twierdzi, że głównym celem pozycjonowania jest takie zaprojektowanie i promowanie produktu, aby wybrany segment dostrzegł jego atrakcyjność i niepowtarzalność. Stwarza to przedsiębiorstwu takie warunki działania, jakby było monopolistą, co oznacza możliwość np. stosowania wyższych cen.
EN
In his article, the author presents how trade enterprises operating in the Polish market use product positioning in the process of management; he also shows the factors causing differentiation in intensity of the use of product positioning. Trade enterprises apply three ways of positioning. They position most seldom their products by making an impression of a unique product, unlike other in the market. Positioning by taking the position of ideal product, conforming to the largest number of customers, is applied, on average, in every third enterprise. And most often trade enterprises perform positioning in the way similar to the market leader (of the major competitor). Intensity of the use of the specified strategies of positioning is different and depends on the developmental phase, extent and subject scope of the market serviced, size of enterprises and on their financial condition. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
33--41
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2002, s. 97.
  • P. Hadrian, M. Rawski, Cel i metoda badań, w: Marketingowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa, pod red. A. Czubały, Akademia Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 95-119.
  • Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebether& Ska, Warszawa 1994, s. 322.
  • K. Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Akademia Ekonomiczna, Wrocław 2001, s. 157.
  • A. Payne, Marketing usług, PWE, Warszawa 1997, s. 128.
  • W. Potwora, M. Duczmal, Marketing. Strategie i struktury, PAN, Katowice-Opole 2001, s. 155.
  • K. Przybylowski, S. W. Hartley, R. A. Kerin, W. Rudelius, Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998, s. 71.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150930975

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.