PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1 zeszyty naukowe | 77--82
Tytuł artykułu

Tradycyjne kupowanie a strategia zakupów

Warianty tytułu
Traditional Purchasing and Purchasing Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono znaczenie jakości zasobów pracowniczych w realizacji strategii zakupów, wskazano na znaczenie interdyscyplinarności kompetencyjnej organizacji zakupowych. Zasygnalizowano, jakie znaczenie dla omawianych procesów mają nowoczesne narzędzia informacyjne. Podjęto próbę rozważenia, jakie należy budować relacje pomiędzy kupującym i dostawcą, czy opierać je na maksymalizacji zysku czy racjonalnym partnerstwie.
EN
The reason for considering the above mentioned contepts was experience gained by the author during internships in one of the polish firms engaded in professional consulting in the field of purchasing process optimalisation. In the article an attempt was made to define the traditional way of purchasing in average polish company and to show the reasons for such a situation. On the basis of such defined and simplified purchasing activities it was shown that it is complex and hard process requiring well-thought-of and planned strategy. There was also the importance of quality of human resources in the realisation of this strategy discussed. The author showed the meaning of interdisciplinary of purchasing organisations responsibility. There was signallised, what is the importance of modern information tools for discessed processes. The author tried to give arguments, how to build relations between buyer and supplier. Should they be based on profit maximalisations or on relations between partners? The growth of awarness of the firms connected to the necessarily of process-based approach to company management was shown. (original abstract)
Rocznik
Strony
77--82
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Lysons Kenneth, Zakupy zaopatrzeniowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne SA, Warszawa 2004 (Kenneth Lysons Purchasing and Supply Chain Managment Fifth Edition).
  • Materiały informacyjne firmy Otwarty Rynek Elektroniczny SA, "Marketplanet", Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000151263283

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.