PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 5 | 17--23
Tytuł artykułu

Przedsiębiorstwo non-profit

Warianty tytułu
Non-profit organisation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł w pierwszej części zawiera krótką charakterystykę trzeciego sektora oraz organizacji non-profit. Następnie przedstawia organizacje non-profit przez pryzmat kilku wyróżnianych we współczesnej ekonomii modeli przedsiębiorstwa: ekonomicznego, finansowego, produkcyjnego, organizacyjnego, behawioralnego oraz prawnego. (abstrakt oryginalny)
EN
In the first part of the study short characteristics of non-profit organization is presented. Then the author describes non-profit organizations applying economic, financial, production, organization, behavioral and legal enterprise models. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
17--23
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. E. Bogacz-Wojtanowska, Zarządzanie organizacjami pozarządowymi na przykładzie stowarzyszeń krakowskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.
  • 2. C. Bowman, V. Ambrosini, Value Creation Versus Value Capture: Towards a Coherent Definition of Value in Strategy, British Journal of Management 2000, nr 11.
  • 3. A. Chou, Ch. Jordan., A. Kilpatrik, Ukryte zasoby organizacji pozarządowych, Trzeci Sektor 2006, nr 6.
  • 4. Domański J., Wartość organizacji non-profit, Trzeci Sektor 2007, nr 9.
  • 5. P. F. Drucker., Zarządzanie organizacją pozarządową - teoria i praktyka. Wyd. Fundusz Współpracy - Program PHARE, Dialog społeczny NGO's, Warszawa 1995.
  • 6. P.F. Drucker, Praktyka zarządzania, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1994.
  • 7. T. Gruszecki, Współczesne teorie przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 24.
  • 8. M. Gumkowska, J. Herbst, Podstawowe fakty o organizacjach pozarządowych - raport z badania 2006, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa 2006.
  • 9. J. Hauser, Lekcja organizacji w sektorze non-profit, Trzeci Sektor 2005/2006, nr 4.
  • 10. A. Kamela-Sowińska, Wartość firmy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996.
  • 11. J. Krasnodębska, Zarządzanie wolontariatem - rady praktyka, Trzeci Sektor 2005/2006, nr 4.
  • 12. D. Lakdwalla, T. Philipson, The nonprofit sector and industry performance, Journal of Public Economics 2006, nr 90.
  • 13. L. D Lauer., Nonprofit Going Global, Opportunities and Problems f mm a Communicator's Perspective, „Nonprofit World" 1995, vol. 13, no. 6.
  • 14. E. Leś, Przedsiębiorczość społeczna na http://www.proto.pl/artykuly/info?itemld=6396.
  • 15. A. Sargeant, Marketing w organizacjach non profit, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • 16. Ustawa z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (DzU 1964, nr 16, póz. 93 ze zm.).
  • 17. Ustawy z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (DzU 2004, nr 173, poz. 1807 ze zm.).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000151484714

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.