Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest ocena funkcjonowania koncepcji zarządzania wartością (VBM) w warunkach oderwania cen akcji od wartości fundamentalnych. Pokazana jest ewolucja stosunku głównych teoretyków VBM do odchyleń cen akcji od fundamentów, następnie wyjaśnione jest ,dlaczego obecnie stosowane podejście nie przystaje do warunków panujących na giełdach. Ostatnia część artykułu poświęcona jest pokazaniu konkurencyjnej natury rynków finansowych i konsekwencji takiego postrzegania owych rynków dla koncepcji VBM. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
Bibliografia
- [1] CATES D.C., Turning shareholder value into stock price, "ABA Banking Journal" 1998, 90 (5).
- [2] CONSTANTINIDES G.M, Rational Asset Prices, "Journal of Finance" 2002, 57 (4).
- [3] COPELAND T., KOLLER T., MURRIN J., Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies, II wyd. John Wiley & Sons, New York 1995.
- [4] COYNE K.P., WITTER J.W., Taking the Mystery out of Investor Behavior, "Harvard Business Review" 2002, 80 (9).
- [5] JENSEN M.C., Agency Costs of Overvalued Equity, "Harvard NOM Working Paper", no. 04-26 i "ECGI - Finance Working Paper" 39/2004, dostępny na: http://ssrn.com/abstract=480421.
- [6] KOLLER T., GOEDHART M., WESSELS D., Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies, IV edycja, John Wiley & Sons, Hoboken, New Jersey 2005.
- [7] SHILLER R.J., Irrational Exuberance, Broadway Books, New York 2000.
- [8] WILLIAMS K., From shareholder value to present-day capitalism, "Economy and Society" 2000, 29 (1).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000151954877