PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 7-8 | 65--69
Tytuł artykułu

Rozwój handlu elektronicznego w Polsce analiza porównawcza z krajami Unii Europejskiej

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wraz ze zmianą paradygmatu światowej gospodarki i dążeniem ku gospodarce opartej na wiedzy zmieniają się także formy zawierania transakcji handlowych. W artykule przeanalizowano sytuację polskiego rynku e-handlu na tle rynków innych krajów europejskich oraz porównano poziom rozwoju tej formy handlu. Polska, pomimo tendencji wzrostowych, zajmuje pozycję za europejskimi liderami e-handlu (Wielka Brytania, Niemcy), a także za krajami słabiej rozwiniętymi (Hiszpania). Analiza wskaźników udziału e-handlu w obrotach przedsiębiorstw ogółem, odsetka mieszkańców kupujących przez internet czy odsetka przedsiębiorstw, które dokonały transakcji elektronicznej pozwala zauważyć wyższe od średniej EU-25 tempo rozwoju. W dłuższym okresie może to doprowadzić do wystąpienia tzw. efektu doganiania. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
65--69
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • eMarketer, Europa wybiera handel elektroniczny, w: Gos-podarka.pl, http://www.egospodarka.pl/article/articleprint/ /24160/-1/39, 21 sierpnia 2007.
  • i201O: Europejskie społeczeństwo informacyjne na rzecz wzrostu i zatrudnienia, Komisja Europejska, DG Enterprise, 2005, http://ec.europa.eu/information-society/eeuro-pe/i2010/index-en.htm, 18 listopada 2007.
  • Internet Standard, E-commerce w Europie trzyma się mocno, http://www.internetstandard.pl/news/119864.html, 13 sierpnia 2007.
  • M. de KARE-SILVER, E-szok. Rewolucja elektroniczna w handlu. PWE, Warszawa 2002, s. 33.
  • Measuring the Information Economy 2002, OECD, 2002, s. 89.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000151968127

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.