PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 87 | 97--107
Tytuł artykułu

Determinanty rozwoju usług edukacyjnych świadczonych przez szkoły wyższe

Warianty tytułu
Growth Determinants and Development of Educational Services on the Higher Level
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule opisano zmiany zachodzące na rynku usług edukacyjnych w Polsce w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Przedstawiono cykl życia produktu na rynku usług edukacyjnych. Omówiono również czynniki wpływające na decyzje dotyczące rozpoczęcia nauki na studiach wyższych oraz wyboru konkretnej uczelni.
EN
A university degree is currently a sought after product which guarantees the social advance, better financial status and most importantly - it helps to find a job. A modern and long-term look at the university, its educational offer, lecturers and students forces to apply competitive market principles. The higher education system in Poland has undergone sudden changes for the last dozen years. Since 1990 a number of universities has risen to over three hundred, mainly private ones. This dynamic development initiated a competitive fight between universities and introduced marketing into their activity area. In the university management, after taking into consideration characteristics of the school, conceptions which are used by enterprises in their activities can be applied. One of the most useful instruments in change analysis on the educational market is the conception of the product life cycle. The main aim of the article is to identify growth determinants and development of educational services on the higher level. Proper determination of the mentioned factors gives basis to regulate the life cycle and helps building a comprehensive educational offer. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
97--107
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Czubaj M., Studia wyższe: dziś promocja! "Polityka" 2005, nr 25, s. 4.
  • Kielak-Ciemniewska E., Polacy się kształcą, http://um.warszawa.pl, 10.08.2005.
  • Krzyżanowska M., Perspektywy rozwoju orientacji rynkowej w polskich szkołach wyższych, "Marketing i Rynek" 2004, nr 9, s. 15.
  • Krzyżanowska M., Znaczenie marketingu w działalności edukacyjnej szkoły wyższej, http://www.pwe.com.pl/33978.xml, 09.10.2005.
  • Noga M., Perspektywy rozwoju wyższego szkolnictwa niepaństwowego ze szczególnym uwzględnieniem województwa dolnośląskiego, w: Polskie szkolnictwo wyższe w procesie budowanie Europejskiego Szkolnictwa Wiedzy, red. G. Światowy, Wydawnictwo Continuo, Wrocław 2001, s. 37.
  • Paciorek A., Eksplozja edukacyjna, "Rzeczpospolita" 2005, nr 143, 21.06.2005, s. A4.
  • Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie nazw kierunków studiów, Dz.U. 2006, nr 121, poz. 838, http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html, 13.06.2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000152103235

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.