PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 1 | 93--109
Tytuł artykułu

Metodyka oceny polityki wspierania małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP)

Warianty tytułu
Methodology of evaluation of support policy for small and medium-sized enterprises (SMEs)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zanalizowano koncepcję i praktykę oceny polityki wspierania małych i średnich przedsiębiorstw oraz zaproponowano metodykę badań empirycznych w tej dziedzinie. Przedstawiono cele i instrumenty polityki wobec MSP. Następnie, w oparciu o dorobek ewaluacji w instytucjach publicznych i badaniach naukowych, określono zasady i procedurę badań dla potrzeb oceny wpływu wsparcia po zakończeniu programu (expost).(abstrakt oryginalny)
EN
In the article, the concept and practice of evaluating policy for SMEs were analyzed and methodology of empirical research in this field was proposed. The objectives, areas and instruments of SME policy were presented. Then, based on the evaluation in public institutions and in academic research, the principles and procedure of the research were identified for the purpose of ex-post evaluation.(original abstrakt)
Rocznik
Numer
Strony
93--109
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1] Additionality Guide. A Standard Approach to Assessing the Additional Impact of Projects. Method Statement, English Partnerships, The National Regeneration Agency, Londyn 2004.
  • [2] Badanie ocen i opinii wnioskodawców działania 2.1. SPO-WKP, PARP, Warszawa 2006
  • [3] De D., SME Policy in Europe, [w:] Sexton D.L., Landström H. (red.), Handbook of Entrepreneurship, Blackwell Publishers Ltd, Oxford, Maiden 2000.
  • [4] Deschoolmeester D., Schamp T., Vandenbroucke A.M., The Influence of Management Training on Entrepreneurial Attitudes and Managerial Techniques of SMEs, Vlerick School of Management, Ghent 1998.
  • [5] Evaluating Socio-Economic Development, www.evalsed.info; data odczytu: 10 lipca 2007.
  • [6] Evaluation Standards and Good Practice, Komisja Europejska, Bruksela 2002.
  • [7] Ewaluacja programów pomocowych, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, 2005; http://www.parp.gov.pl/ewallb.php; data odczytu: 2 maja 2006.
  • [81 External Evaluation of the Multiannual Programme for Enterprise and Entrepreneur ship, and in Particular for Small and Medium-Sized Enterprises (SMEs) (2001-2005), Komisja Europejska, Bruksela 2004.
  • [9] Lambrecht J., Pimay F., An Evaluation of Public Support Measures for Private External Consultancies to SMEs in the Walloon Region of Belgium, „Entrepreneurship and Regional Development" 2005, vol. 17, nr2, s. 89-108.
  • [10] Piasecki B. (red.), Ekonomika i zarządzanie małą firmą, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 2001.
  • [11] Podręcznik zarządzania projektami miękkimi, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2006.
  • [12] Poziom absorpcji przez małe i średnie przedsiębiorstwa środków w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw, lata 2004-2006, WYG INTERNATIONAL, PSDB, Warszawa 2007.
  • [13] Raport końcowy z realizacji projekt: Ewaluacja programu Phare Pl 9811 Inicjatywa, PARP, Warszawa, 2004.
  • [14] Raport o pomocy publicznej 2005, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, www.uokik.gov.pl; data odczytu: 9 maja 2007.
  • [15] Rybińska A., Tokaj-Krzewska A., Raport o stanie sektora MSP, PARP, Warszawa 2003.
  • [16] Storey D. J., Six Steps to Heaven: Evaluating the Impact of Public Policies to Support Small Businesses in Developed Economies, [w:] Sexton D.L,, Landström H. (red.), Handbook of Entrepreneurship, Blackwell Publishers Ltd, Oxford, Maiden 2000.
  • [17] The Activities of the European Union for Small and Medium-Sized Enterprises (SMEs), SME Envoy Report, SEC(2005) 170, Komisja Europejska, Bruksela 2005.
  • [18] Thematic Evaluation of Structural Fund Impacts on SMEs, Komisja Europejska 1999.
  • [19] Venetoklis T., Public Policy Evaluation: Introduction to Quantitative Methodologies, Government Institute for Economic Affairs, Helsinki 2002.
  • [20] Wren C., Regional Grants: Are They Worth It?, „Fiscal Studies" 2005. vol. 26, nr 2.
  • [21] Wren C., Storey D.J., Evaluating the Effect of Soft Business Support upon Small Firm Performance, „Oxford Economic Papers" 2002, vol. 54, nr 2.
  • [22] Wren C., Storey D.J., Estimating the Impact of Publicly Subsidised Advisory Services upon Small Firm Performance: The Case of DTI Marketing Initiative, „SME Working Paper" nr 58, Londyn 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000153491534

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.