PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
6 (2007) | nr 2 | 15--26
Tytuł artykułu

Wpływ niektórych cech konsumentów na zakupy i spożycie owoców południowych w Lublinie

Warianty tytułu
The Effect of Some Consumer Features on Purchase and Consumption of Exotic Fruits
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy było poznanie oraz ocena wpływu niektórych cech demograficznych i społeczno-ekonomicznych na zakupy i spożycie owoców południowych. Występowanie współzależności oraz jej siłę i charakter analizowano na podstawie wyników badań ankietowych przeprowadzonych w 2006 r. wśród mieszkańców Lublina. Udowodniono statystycznie istotny wpływ niektórych cech konsumentów, jak płeć, wiek, wykształcenie, dochody, źródła dochodów, typ rodziny na zakupy i spożycie owoców południowych, w tym bananów, mandarynek, pomarańczy i grapefruitów, w zakresie częstotliwości spożywania owoców, miejsc zakupu oraz wielkości jednorazowych zakupów. (oryg. streszcz.)
EN
The aim of the research was to recognize and evaluate the effect of some demographic and social-economic features on exotic fruit purchase and consumption. The incidence of correlations and their strength and characteristics were analyzed. The research has been conducted based on the results of questionnaire surveys conducted among Lublin's inhabitants in 2006. It has been proved that features of consumers such as sex, age, education, income, source of income, type of family have a statistically essential influence on purchase and consumption of exotic fruits like banana, tangerine, orange and grapefruit for the frequency of fruit consumption, purchase places and size of single purchase part. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
15--26
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Babicz-Zielińska E., 1999: Food preferences among the Polish young adults. Food Quality and Preferences, Vol. 10:139-145.
  • Biing-Hwan Lin, 2004: Fruit and vegetable consumption looking ahead to 2020. Agriculture Information Bulletin 792-7, USDA: 1-4.
  • Budżety gospodarstw domowych w latach 2000-2005, GUS, Warszawa.
  • Bywalec Cz., Rudnicki L., 1992: Podstawy teorii i metodyki badania konsumpcji. AE w Krakowie, Kraków.
  • Czernyszewicz E., 2002: Wybrane aspekty spożycia owoców w Lublinie. Handel Wewnętrzny, Numer Specjalny, IRWiK, SGGW, Warszawa: 38-40.
  • Erzeugung und Verbrauch von Nahrungsmitteln, Statistisches Bundesamt 2006, Wiesbaden, www.destatis.de/presse/deutsch/pk/2006/awi_nahrungsmitteli.pdf
  • Frątczak E., Pęczkowski M., Sienkiewicz K., Skaskiewicz K., 2005: Statystyka od podstaw z systemem SAS. SGGW w Warszawie. Warszawa.
  • Fruchthandel, 2002: Bannanenkäufe hauptsächlich spontan. 44: 12-13.
  • Hua He., Huang Ch., Houston J.E., 1995: U.S. Household Consumption of Fresh Fruits. Journal of Food Distribution Research, Vol. 26, Nr 2: 28-38.
  • Kubiak K., Krajewski A., Mirkowska Z., Strojewska I., 2000: Spożycie produktów ogrodniczych w Polsce i w wybranych krajach. COBRO, Warszawa.
  • Kurzawiński J., 2001: Marketingowe badania konsumentów owoców. Mat. Konf. IV Ogólnopolskiej Konferencji Ogrodniczej nt. Marketing w ogrodnictwie. 12-13 XII 2001, AR w Lublinie: 97-100.
  • Licznar-Małańczuk M., Szewczuk A., 2002: Analiza preferencji mieszkańców Wrocławia przy zakupie jabłek na podstawie badań ankietowych. Mat. XLI Ogólnopolskiej Naukowej Konferencji Sadowniczej, Skierniewice, 28-30 VIII: 70.
  • Obst und Gemüseverzehr in Deutschland. 2001, ZMP, CMA, Bonn Padilla L., Acharya R., 2000: Effects of Heath Information on Fruit and Vegetable Consumption. Selected Paper, Amer. Agri. Econ. Assoc., Annual Meeting, Tampa, Florida, 15 pages.
  • Petkeviciene J., Kriaucioniene V, 2005: Vegetables and fruit consumption in Lithuania. Sodinin- kystre ir Darzininkyste 24 (1): 88-97, abstract.
  • Popyt na żywność. Stan i perspektywy. Analizy Rynkowe. Grudzień 2005, IERiGŻ, ARR, MRiRW, Warszawa.
  • Roininen K., Filion L., Kilcast D., Lähteenmäki L., 2004: Exploring difficult textural properties of fruit and vegetables for the elderly in Finland and the United Kindom. Food Quality and Preference, 15: 517-530.
  • Van Duyn M.A., Pivonka E., 2000: Overview fruit and vegetable consumption for the dietetics professional: Selected literature. Journal of the American Dietetic Association, Vol. 100, Nr 12: 1511-1521.
  • Wysocki F., Kurzwa I., 2006: Kształtowanie się preferencji konsumpcyjnych artykułów żywnościowych w relacji miasto-wieś. Zag. Ekon. Roi. 2(307): 49-67.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000153680241

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.