PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 3 (1203) Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce | 65--71
Tytuł artykułu

Innowacyjność jako czynnik rozwoju regionu

Warianty tytułu
Innovations as a Region Development Factor
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono istotę innowacji i innowacyjności jako czynników decydujących o rozwoju społeczno-gospodarczym regionu. Zaprezentowano również wpływ innowacji na rozwój lokalny i konkurencyjność regionów.
EN
The regions in Poland are facing the serious challenge of the growing competition and strong dynamic of globalization processes. The knowledge-based economy relies on both information society and innovations, new technologies. However, it is not enough to respond to changes but cause them by implementing innovations. The local governments' policy based on innovations has a very important impact on region's development and the strengthening its competitive position. The innovation consciousness and education are the bases for building the knowledge-based region. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Błasiak W., Innowacyjność jako warunek rozwoju regionu i układów lokalnych. Formy i instrumenty innowacyjności w rozwoju regionalnym i lokalnym, Instytut Studiów i Projektów Rozwoju, Będzin 2005.
  • Dobiegała-Korona B., Zielone światło dla innowacji, "Nowe Życie Gospodarcze" 1998 nr 36.
  • Drucker P.F., Innowacyjność i przedsiębiorczość, PWE, Warszawa 1992.
  • Karcz K.., Proces dyfuzji innowacji w teorii marketingu, "Marketing i Rynek" 1996 nr 2.
  • Klasik A., Konkurencyjność województwa śląskiego na tle innych regionów. Ujęcie syntetyczne, [w:] Województwo śląskie. Integracja, konkurencyjność, nowe inicjatywy, II Śląskie Forum Rozwoju Lokalnego i Regionalnego, AE i Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości, Katowice 2001.
  • KotlerPh., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner&Ska, Warszawa 1994.
  • Markowski T., Regionalne systemy innowacji w aspekcie strategii rozwoju regionalnego Polski 2000--2006, [w:] Narodowa Strategia Rozwoju Regionalnego, red. J. Szlachta, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa 2000.
  • Schumpeter J,, Teoria rozwoju gospodarczego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1960.
  • Sztucki T., Marketing przedsiębiorcy i menedżera, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1996.
  • Wysocka E., Przedsiębiorczość i innowacyjność w ujęciu przestrzennym,^:] Przedsiębiorczość i innowacyjność jako czynniki rozwoju regionalnego i lokalnego, red. W. Kosiedowski, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Włocławskie Towarzystwo Naukowe, Włocławek 2002.
  • Zeman-Miszewska E., Wykorzystanie marketingu w budowaniu przewagi konkurencyjnej regionów (problemy i dylematy), [w:] Międzynarodowe uwarunkowania konkurencyjności regionu, red. W. Kosiedowski, Włocławskie Towarzystwo Naukowe, Włocławek 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000153880575

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.